Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als ik kniepertjes bak ,zijn ze lekker ,maar als ik ze in een doos doe worden ze slap,hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Eerst zorgen dat ze volledig afgekoeld zijn voordat je ze in een doos doet.
Als ze ook maar een beetje warm zijn, komt er vocht vanaf en worden ze slof als ze in een afgesloten doos zitten.
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vers gebakken sloffen zijn ook niet te versmaden als je koude voeten hebt.
Leuk he, dat auto-aanvullen op mobiel;)
Wel een plus voor het antwoord.
Ritsuka
11 jaar geleden
hoe bedoel je auto aanvullen?
ken je dat niet? dat een koekje slof word. Dan worden ze zacht en smaken ze niet lekker meer, dat noemen wij hier slof :P

Andere antwoorden (2)

Inderdaad is goed laten afkoelen een eerste punt daarnaast hangt ook veel af van de doos waarin je de koekjes doet en de plaats waar je ze bewaard.
Als dit een blikken doos is zoals vroeger werd gebruikt doe er dan eerst een keukenrolpapiertje in dat zal eventuele minieme condens opvangen.
Als je ze in een plastieken doos doet kun je best een doos nemen met zo een ventieltje in het deksel zodat het aanwezige vocht kan ontsnappen en ook hier kan je best eerst een keukenrolpapiertje in de doos leggen.
Wat betreft de plaats waar je ze bewaart, zorg dat je de doos op een droge en niet té koude plaats zet daar er anders ook weer condensvorming kan optreden.
In ieder geval de reden waarom je koekjes hun krokantheid verliezen is steeds dezelfde namelijk vocht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goede tips hierboven. Als ik er nog een mag geven;
Gebruik geen melk voor het beslag maar daarvoor in de plaats, lauw warme gesmolten boter. Dit zorgt ook voor het knapperig houden van kniepertjes.
(Lees meer...)
amc
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding