Wat kan men nog het beste doen met 5 kg bloem voor volkorenbrood in een papieren zak , waarvan de versheidsdatum met enkele jaren is overschreden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt er nog brooddeegfiguurtjes mee knutselen.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartelijk dank, magnifiek idee, ga er zeker mee aan de slag!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als 5 kg teveel is zijn er vast basisscholen die er brooddeeg van willen maken voor de kleuterklassen.

Andere antwoorden (2)

Noormaal blijft bloem nog lang bruikbaar na vervaldatum,mits droog en koel bewaard....maar na enkele jaren? ik zou het toch niet meer gebruiken.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ligt aan de bewaarwijze. Maar in een papieren zak zou ik inderdaad ook mijn twijfels hebben.
het is een droog product ... ik zou zolang er geen beestjes in rond lopen ( en het vocht vrij en afgesloten bewaard is) gewoon een brood van bakken en je ruikt of merkt ( dmv het kneden en/of rijzen) snel genoeg of het echt niet goed meer is .
Dat rare gedoe over houdbaar hoelang enz , dan heb ik het niet over verse producten maar over vacuum verpakt of droge producten .Wij hebben een week of 3 geleden Indische kip uit blik gegeten , kwam van defensie en van het merk struik , was bijna 7 jaar over datum , was lekker en niks mis mee .gewoon proberen en ga op je zintuigen af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een blikje met iets vind ik niet te vergelijken met een PAPIEREN zak, een zak kun je niet goed afsluiten.