definieer 'gezond'

Zout gehalte? Popcorn is gezonder
Vet gehalte: Popcorn is gezonder
Calorien: Popcorn lager

Ik zou zeggen: Popcorn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Als je geen van beide gebruikt zijn ze precies even gezond...

Als je wel een van de twee gebuikt, neem dan zoete popcorn... Veel gezonder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Popcorn is gezonder, maar ik vind ze allebei heerlijk !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
popcorn, ondanks de suiker.
Popcorn zit vol met vezels en andere gezonde goedjes.

Chips schijnt slechter te zijn dan friet, en friet is qua inhoud niet veel meer dan een slap stukje karton ondergedrenkeld in frituurvet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe mij dan maar popcorn. Minder caloriën, beter voor hart en bloedvaten en ook erg lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik eet me soms, heel soms, ook het ongans aan popcorn, maar dan die zoute..
Chips is vele male vetter, dus van popcorn kun je meer eten.

Maar of al dat zout weer goed is, wel slecht voor de bloeddruk..alhoewel, met mijn 53 jaar een bloeddruk
van 101 - 58 !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Popcorn is ook gezond vanwege de vezels die er in zitten. En eerder onderzoek toonde al aan dat maïs rijk is aan luteïne, een stof die ontstekingsremmend werkt. En aangezien popcorn veel minder calorieën bevat dan chips of nootjes, is dit tussendoortje ook nog eens beter voor de lijn dan de gemiddelde andere snack.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Popcorn is gezonder

Wetenschappers hebben ontdekt dat popcorn bijzonder gezond is.

Volgens het onderzoek bevat popcorn grote hoeveelheden polyfenolen. Deze beschermen tegen hartproblemen, kanker en andere ziektes.

Ook volkoren granen zijn volgens het onderzoek een goede bron van polyfenolen. De onderzoekers gaan ervan uit dat het niet de vezels zijn die volkoren granen zo gezond maken, maar wel de polyfenolen.

Waarom popcorn en volkoren producten zo veel polyfenolen bevatten, is niet zeker. De onderzoekers gaan er van uit dat het komt doordat het natuurlijke, onverwerkte voeding is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.nu.nl/gezondheid/2068729/popcorn-is-gezond.html

zegt genoeg denk ik! Maar of het lekkerder is?