Is het gezond om chocoschelpjes te eten als ontbijt?

In de ochtend eet ik meestal chocoschelpjes met melk in een bakje. Is dit wel een gezond ontbijt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is niet het meest gezonde ontbijt. Aangezien er vrij veel suiker in die dingen zitten en niet alle benodigde 'voedingsstoffen'. Om er een 'beter' ontbijt van te maken zou ik je aanraden fruit erbij te eten, voor de vitamines & vezels. Maar het is beter dan niet ontbijten. Dus vind jij het prettig om het s'ochtends te eten, dan kan je beter dit eten dan niets.

Nee dat is niet gezond. Er zit ontzettend veel suiker in. Daarnaast haast geen vezels. Af en toe en niet elke dag is een stuk gezonder.

Nee, dat is niet gezond. Ik gaf dit soort spul aan mijn kinderen als snoep, beetje in een bakje, lekker om te knabbelen. 389 Kcal per 100 gram, en de meeste van die calorien komen uit suikers. http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=1838

Als je ze combineert met bv all bran waar veel vezels in zitten is het al een stuk minder ongezond, bovendien als je bij je ontbijt iets eet met chocolade kan het ervoor zorgen dat je behoefte aan zoetigheid voor die dag al een stuk minder is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100