Is het gezond om chocoschelpjes te eten als ontbijt?

In de ochtend eet ik meestal chocoschelpjes met melk in een bakje. Is dit wel een gezond ontbijt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De schelpjes zijn niet veel anders dan chocoladevlokken maar dan mis je dus de vezels en alle andere belangrijke stoffen uit je boterham.
Ritsuka
11 jaar geleden
Nee, veel te veel suiker. Lees de ingredienten maar eens

Het beste antwoord

Het is niet het meest gezonde ontbijt. Aangezien er vrij veel suiker in die dingen zitten en niet alle benodigde 'voedingsstoffen'. Om er een 'beter' ontbijt van te maken zou ik je aanraden fruit erbij te eten, voor de vitamines & vezels.

Maar het is beter dan niet ontbijten. Dus vind jij het prettig om het s'ochtends te eten, dan kan je beter dit eten dan niets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad...beter iets dan niets
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarvoor de minnen?
Ritsuka
11 jaar geleden
Fruit erbij? Nog meer suikers? Dan komt er een grote crash later op de dag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fruit zijn andere suikers dan die schelpjes. Die heb je nodig. Of wil je beweren dat fruit ongezond is?
Ritsuka
11 jaar geleden
Fruit is wel gezond, maar teveel fruitsuikers is ook niet zo gezond voor je.

Andere antwoorden (3)

Nee dat is niet gezond. Er zit ontzettend veel suiker in. Daarnaast haast geen vezels. Af en toe en niet elke dag is een stuk gezonder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat is niet gezond.

Ik gaf dit soort spul aan mijn kinderen als snoep, beetje in een bakje, lekker om te knabbelen.

389 Kcal per 100 gram, en de meeste van die calorien komen uit suikers.
http://www.calorielijst.nl/product/?calorie=1838
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je ze combineert met bv all bran waar veel vezels in zitten is het al een stuk minder ongezond, bovendien als je bij je ontbijt iets eet met chocolade kan het ervoor zorgen dat je behoefte aan zoetigheid voor die dag al een stuk minder is.