Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt de een misselijk van de geur van een durian,en de ander niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is een durian??

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De geur die vrijkomt bij de durian is H2S, waterstofsulfide. Dit is een gas dat bij lage concentraties een waarschuwing genereert in ons zenuwstelsel want het is een giftig gas.
Iedereen herkent deze geur als de geur van rotte eieren.

Ik ken niemand die deze geur lekker vindt, maar misschien ken ik niet voldoende mensen...
In ieder geval is de officiele beschrijving van de geur van waterstofsulfide 'walgingwekkend'. En dat is het dan ook...
(Lees meer...)
itsme
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik kan niet voor een ander spreken, maar ik word er inderdaad niet goed van... voor mij is een lucht van rotting en bederf...
met de neus dicht eten van een doerian geeft een ongekende smaaksensatie, met een vreemde nasmaak van een overleden knoflook...

Toegevoegd na 35 seconden:
maar nogmaals... ik weet niet waarom een ander er niet misselijk van wordt... misschien door gewenning?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken niemand die niet misselijk word van de lucht!!
Wat is dat een walgelijke lucht zeg!
In hotels is het verboden omdat de lucht niet te harden is..
Dus volgens mij word iedereen er misselijk van.

Hij is wel lekker trouwens de Durian..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een vrucht uit Indonesie...
En die is ontzettend lekker, maar hij stinkt..
Niet te geloven zo erg!!
Dat kun je gewoon niet uitleggen..
Een collega van mij verstopt regelmatig een stukje ik kan hem dan wel wurgen..
Maar als je het proeft, dan is dat echt superlekker..
Ook de smaak valt niet uit te leggen!
Maar probeer het eens zou ik zeggen, ze zijn te koop bij de meeste toko's ze liggen vaak in het vriesvak..
Zoals met alles, is ook dit van persoon tot persoon verschillend. De ene mens is nou eenmaal gevoeliger voor vieze geuren dan de ander, en wat de een echt onverdragelijk vindt, vindt een ander misschien welliswaar niet lekker, maar prima te verdragen.

Mijn moeder bijv. hield absoluut niet van kaas, mijn vader en de kinderen wél. Dus moest de kaas altijd zo vér mogelijk van haar vandaan staan op tafel.
Ik vind vis heel vies ruiken. Een ander kan absoluut niet tegen knoflookgeur, ongewassen mens, of zweetvoeten.
En zo is het ook met de durian - die ruikt heel intensief, maar voor mij bijv. echt niet onverdragelijk - hij zal m'n eetlust absoluut niet bederven. Vis doet dat wel.......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Over smaak valt niet te twisten" zegt men. Wat de een lekker vindt, vindt een ander misschien gewoon walgelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De geur is niet te harden, maar de een heeft nu eenmaal een sterkere maag dan de ander.
Kijk maar eens op deze site:

http://www.youtube.com/watch?v=oQj-hFfmYkQ
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding