Hoe kan ik fruit lekker(der) gaan vinden?

Hoe maak ik het voor mezelf om in plaats van snoep een stuk fruit te nemen?

Fruit wordt vaak aangedragen als alternatief voor ongezonde tussendoortjes. Maar ja, het smaakt compleet anders!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Fruit met (gedroogd) kokosrasp is ook erg lekker. Te koop in elke supermarkt. Of gewoon fruit door yoghurt..

Probeer allerlei soorten fruit uit, er is vast wel iets dat je echt lekker vind. Je moet gewoon wennen aan de smaak, fruit is ook zoet(meestal), maar op een andere manier dan suiker in snoep. Bouw je snoep langzaam af, en zoek naar een soort fruit die je lekker vind. Een lekkere sappige peer bijvoorbeeld. Toegevoegd na 1 minuut: Koop geen snoep meer, zo kom je ook niet in de verleiding. Wat ikzelf heerlijk vind, is schijfjes appel opwaren (in de magnetron) en dan bestrooien met kaneel. Heerlijke snack!

Wat werkt is om er stukjes van te snijden bij een appel, peer of sinasappel. Dit werkt bij mij in ieder geval goed!

een vruchtenbowl ervan maken,gemengd fruit in kleine stukjes,bijv banaan,kiwi,aarbeien,citroensap en suiker

honing over het fruit doen, erg lekker en gezond. Toegevoegd na 1 minuut: aardbeien met balsamico azijn is ook een lekkere combinatie en zo kun je meer combineren. Appel / Peer met kaneel etc

Maak een fruitfondue met chocoladesaus.(Kan gwn in een pannetje hoor) Dan kan je fruitsnoepjes maken! Blokjes gesneden fruit en aardbeien en druiven in vloeibare chocolade dippen en dan hard laten worden. Je kan evt. chocolade zonder suiker gebruiken als je dat liever hebt. Misschien niet iets voor elke dag,maar wel een leuk idee,toch?

Je kan ook vla nemen met fruitsoorten er in. En als je dat lekker vind, doe er dan een stukje puur fruit bij :D

Je kunt een banaan garneren met slagroom, erg lekker!

diverse vruchten in de blender doen en er een smoothie van maken is zoooow lekker.

Misschien je ogen sluiten, zodat je met je gedachten naar de smaak gaat en tegen jezelf zegt, dat je gezond bezig bent.

Ik denk dat je fruit lekker gaat vinden als je voor jezelf een lekkere soort fruit creeert. Ikzelf drink, ipv van fruit, Fruit2Day, dat is in elke winkel wel te koop. Een drinken, met kleine stukjes fruit.

ik ben het helemaal met je eens. of dat anders smaakt zeg... je hoeft nu helemaal niet veel fruit te eten, daar is het de tijd niet voor, het is winter. ik probeer volgens de seizoenen te eten en dat wat mijn lichaam erg lekker vind. dus bijvoorbeeld stamppotten met veel groenten, zo kom je toch aan je vitaminen en mineralen en als het goed is en je al de goeie voeding zo binnen krijgt, dan neemt de trek in zoetigheid af. je lichaam vraagt wel om zoetigheid, maar suiker is de verkeerde interpretatie, neem zoet voedsel als wortel(kan ook lekker als tussendoortje) biet, mais, pruimen ed, zoek wat jij lekker vind en je lichaam/spijsvertering bevredigt. je kunt ook van die muesli repen als tussendoortje nemen, die heb je met een heerlijk yoghurtlaagje en nog veel meer soorten, er is er vast een bij die jij ook lekker vind

Doe het fruit door bijv. yoghurt of kwark. Dat is ook erg lekker. En doe ik altijd.

Als je iets niet lekker vind, dan vind je het niet lekker. En het is niet makkelijk om moeite te moeten doen om iets wat je niet lekker vind lekker te gaan vinden. En ik kan me zo voorstellen dat je er al helemaal geen zin in hebt om iets wat niet lekker is ook nog met moeite te gaan bereiden, in stukjes snijden, in de blender gooien, hele evenementen gaan organiseren om een stukje fruit lekker te vinden. Dat werkt niet. Maar gelukkig zijn er ook nog plenty andere gezonde alternatieven. Zoals groenten, worteltjes, radijsjes, een tomaatje, een stukje paprika etc. Een zak met noten(geen borrelnootjes natuurlijk) Studentenhaver ofzo, rozijnen, walnoten. Of als je dat ook allemaal niet lekker vind gewoon suikervrij snoep.

ik snij altijd een appel in stukjes en dip die in kaneelsuiker, heerlijk!

maak een fruitsalade van verschillende soorten fruit of doe eens wat aardbeien of appel door een salade ,verse ananas bij een pittige maaltijd er zijn vele variaties mogelijk.

neem bijvoorbeeld yoghurt en doe daar fruit doorheen! heerlijk

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100