Wat zegt de etikette over het gebruik van maggie?

Mijn eerdere vraag is verwijderd, het zou een meningsvraag zijn.
Nu ben ik benieuwd wat de regels zijn over het gebruik van maggie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Er staat niks over in de etikette
wel dat je eerst moet proeven voor je peper en/of zout gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Niet gebruiken; belediging voor de kok!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat vind ik niet
de kok proeft het en die vind het lekker maar er zijn mensen die graag wat zouter eten zoals ik
Regels zijn er niet, maar in de chiquere restaurants vind je nauwelijks zout en peper op tafel, en Maggie al helemaal niet.

Zout kan ik me nog voorstellen, maar peper en Maggie veranderen de smaak van een gerecht en kan daardoor dus worden opgevat als een belediging voor de chef.

Staat er dus geen zout en peper op tafel (of andere tafels) dan zou ik er zeker niet naar vragen.

Toegevoegd na 45 seconden:
Maggi dus :-)

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat je thuis doet, moet je natuurlijk zelf weten, maar het is wel zo netjes om eerst te proeven, voordat je Maggi ergens door gooit.
13 jaar geleden
Zolang het Maggi blaadjes betreft...., niets op aan te merken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet iedereen heeft dezelfde smaak als de kok. Deze is zich daar goed van bewust en zal de soep dus eerder aan de flauwe kant maken, dan pittig,zodat de gasten die van pittig houden er wat maggi aan toe kunnen voegen. Dat is ook de reden,dat bijna alle restaurants een smaakmaker op tafel hebben staan.Ik weet niet of er überhaupt regels voor zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn geen speciale regels voor maggi, maar wel voor het aan tafel extra op smaak brengen van eten. Of dat gaat om peper en zout of om maggi maakt dan niets uit.

De simpele regel is: éérst proeven, dán pas eventueel smaak toevoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
reactie van een kok:

Een kok zal zijn/haar gerechten altijd zo goed mogelijk op smaak brengen, dus absoluut niet aan de flauwe kant.
Aangezien Maggi een smaakstof opzich is, en niet alleen een smaakversterker, zul je die vrijwel nooit op tafel aantreffen.
Als je toch graag maggi gebruikt kun je dat natuurlijk aangeven wanneer je bestelt. In de meeste restaurants houden koks graag rekening met de persoonlijke wensen van de gast, en passen het gerecht daarop aan, of serveren een beetje maggi naast het gerecht zodat je het zelf naar hartelust kunt toevoegen.
Zolang het bord dat de keuken vol verlaten heeft weer leeg terugkomt, zul je geen enkele kok horen klagen :D