Hoeveel kost verkopen via een platform zoals Thuisbezorgd.nl?

Hoeveel bedraagt de bijdrage van een restaurant aan websites zoals Takaway.com of Thuisbezorgd.nl? Ik bestel regelmatig via die eerste en merk op dat de laatste tijd meer en meer restaurants me proberen te overtuigen om zoveel mogelijk rechtstreeks bij hen te bestellen. Eén van de restaurants rekent bijvoorbeeld via de website € 2,5 extra aan 'bezorgkosten', terwijl je deze niet betaald als je telefonisch besteld.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
12.1K

Antwoorden (2)

Ze waren een antal maanden terug nog onderwerp van gesprek, inzake dat uitbaters de commissie en invloed van Thuisbezorgd te groot vinden.

Thuisbezorgd verdient op basis van een commissie op een bestelling. Over de hoogte is weinig te vinden, in de berichtgeving van een aantal maanden terug wordt gerept over 12 procent.
Dus -dat even aannemende- 'kost' thuisbezorgd 12 procent per bestelling. Dus je maakt pas kosten, als daar daadwerkelijk afzet/omzet tegenover staat.

Wat levert dat op? Wel, naast een praktische oplossingen om eten te verkopen/bezorgen, is het ook een ideaal marketinginstrument. Dus met een juiste strategie, kan een uitbater op andere marketingkosten besparen.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste Nosky bedankt voor je antwoord, de 12% zoals in het artikel komt dan ongeveer overeen met die € 2,5 op een bestelling van € 20. Het is te begrijpen dat de restauranteigenaar die kost wil vermijden of aan te rekenen aan de klant.
Van de Thuisbezorgd Chinees, die ik belde voor informatie, hoorde ik dat het percentage dat zij moeten betalingen voor online bestellingen via Thuisbezorgd 13,7 is. Of ik mijn bestelling over de telefoon meteen wilde doorgeven, dat scheelde dus aanzienlijk.
Bij meer restaurants/thuisbezorgd-adressen heb ik al gelijke ervaringen, zoals een blikje fris gratis.