Had ik geen rauwe kemirienoten moeten eten?

Ik at er net een paar (lekker) en nu hoor ik dat je dat niet moet doen. Waarom niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die notensoort ken ik niet, hoe smaakt het?
En waar kan je ze kopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de toko. Smaakt naar macadamia. Altijd eerst poffen!

Antwoorden (1)

Rauw zijn ze licht giftig: http://www.aziatische-ingredienten.nl/kemiri-noten/

Toegevoegd na 35 seconden:
Van een paar zul je geen last hebben, maar eet er niet teveel op deze manier.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik at er 4, zou dat te veel zijn?
Ritsuka
12 jaar geleden
Als je nu nergens last van hebt is er niks aan de hand. Het is vaak pas giftig in grotere hoeveelheden, dus het is meer als waarschuwing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgende ochtend: niets gebeurd.
Ritsuka
12 jaar geleden
Haha, mooi zo :)
Eet smakelijk met de rest van de noten, en deze wel eerst poffen he ;)