Waarom is een blikje cassis bij de Jumbo zo veel goedkoper dan bij alle andere supermarkten?

Bij de Jumbo is een blikje cassis € 0,17 en elders € 0,45, terwijl het uit dezelfde fabriek komt. Hoe kan dit!?

Toegevoegd na 21 minuten:
Ze hebben Precies dezelfde ingrediënten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.2K

Het beste antwoord

Dat is de beroemde marktwerking. Ze halen je met een stuntprijs binnen en hopen dat dat je ook de rest van je boodschappen daar doet.

Overigens moet je er goed op letten of de houdbaarheidsdatum niet is overschreven en of het inderdaad wel uit de zelfde fabriek komt.

Zelf kom ik o.a. uit de wasmiddelenbranche. Procter and Gamble (Ariel) kocht een Poolse fabriek op die wij gebouwd hadden. Even later zag je Ariel in de winkel voor bodenprijzen. Maar het kwam niet uit de toenmalige fabriek uit Belgie, maar uit de Poolse. En toevallig wist ik hoe de samenstelling was en kende ik de grondstofprijzen in Polen. Het waste ook nog voor geen meter. Ariel is niet altijd Ariel en Cassis is niet altijd Cassis.

Zo komt en gaat dat.

Toegevoegd na 12 uur:
Ja, op het blikje. Maar water is niet altijd water en fosfaat is niet altijd fosfaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Is het ook hetzelfde merk? Dat het uit dezelfde fabriek komt, wil niet zeggen dat het hetzelfde product is. De samenstelling en de kwaliteit van de ingredienten kan verschillen. Dat kan het prijsverschil verklaren.
bamibal
13 jaar geleden
Dat kan verschillende oorzaken hebben;
Ze krijgen veel rabat omdat ze veel afnemen bij de leverancier van de blikjes.
De leverancier die zij hebben heeft goedkopere inkoopsprijzen dan de leverancier van een andere supermarkt.
Ze nemen genoegen met minder winst op een blikje.

Om dat precies te weten te komen zou je de boekhouding moeten kunnen inzien.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het kan natuurlijk ook zijn dat de cassis die zij hebben meer water bevat en goedkopere ingrediënten. Koop je alleen Cassis van Hero dan ben je altijd duurder uit dan van een onbekend (inferieur) merk.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water uit China natuurlijk...
Kijk eens hoeveel een liter zwartebessensap kost. Ik denk dat ik met € 1 verkoopprijs aardig in de richting zit. Inkoopsprijs laten we zeggen € 0,10, hoewel dat waarschijnlijk nog veel te hoog geschat is. 5% daarvan is een € 0,005, gedeeld door drie voor een 33cl blikje is een fractie van een cent en dan heb je het duurste ingrediënt gehad. De rest is water, suiker, wat kleur- en smaakstoffen die al helemaal zo goed als niets kosten. De kans is groot dat de verpakking duurder is dan de inhoud en dat er met die € 0,17 nog winst gemaakt wordt door de Jumbo. 'Elders' word je dus voor driemaal zoveel afgezet voor kraanwater met een smaakje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de ene leverancier wil grotere winsten maken als de ander, da's de eerste mogelijkheid.....
die leverancier heeft heel wat werknemers die ook nog moeten uitbetaald worden op het eind van elke maand, da's dan de tweede.....
en ten derde, hij kan het gewoon niet om concurrentieel te werken.