Hoe gebruik ik selderij?

Moet ik dat nog schoonmaken? Schillen ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K
paulus811
12 jaar geleden
welk deel? De knol, de stengels of de blaadjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ging me om de stengels...

Het beste antwoord

Stengelselderij alleen even wassen. Als je die witte knollen bedoelt: DIe moet je even schillen, omdat je anders erg veel zand in je eten krijgt. Daarna in stukjes snijden van de grootte die je wilt.

Voor knolselderij puree zijn blokjes van 2cm klein genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heerlijk (krachtige smaak) in soep of stoofschotel, rauw in salade (goei, frisse 'bite') of als tussendoortje (dipje van yoghurt&chilisaus). Let op: blaadjes niet koken, worden dan bitter!

Eet ze!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij bleekselderij kun je de lange draden aan de buitenkant er nog aftrekken, dan is het wat minder taai.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tip voor knolselderie , gaar gekookte knolselderie mengen met aardappelpuree , geeft een bijzondere smaak aan puree. Moet echter niet overheersen.
Smakelijk eten.