Waarvan worden de kleurstoffen van de M&M's gemaakt?

Ik weet dat de rode M&M van een luis komt? Weet iemand iets af van de andere?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het bloed van een luis bedoel ik dan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.3K

Het beste antwoord

De rode M&M's zijn inderdaad gemaakt met het bloed van schildluizen! Raar idee hé?
Ik heb verder nergens kunnen vinden waar de rest van wordt gemaakt. Ik heb hier wel een website, die een lijst met kleurstoffen heeft:
www.goedgeweten.be
Ik weet dat je hier waarschijnlijk niet veel aan hebt, maar ik heb het echt geprobeerd, sorry sorry sorry!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De blauwe is het meest schadelijk en de bruine het minst.
De rode is ook erg ongezond.

De ingrediënten van M&M’s zijn:
70% melkchocolade, suiker, cacaomassa, magere-melkpoeder, cacaoboter, plantaardige vetten, lactose, glucosestroop, sojalecithine (emulgator), zetmeel, kleurstoffen (E104, E120, E132, E133, E153, E160e, E171, E172), dextrine, glansmiddelen (carnaubawas), smaakstoffen, zout, plantaardige olie.

De blauwe m&m bestaat uit E133 en mogelijk uit E132.
E133 Briljantblauw FCF (C.I 42090) Synthetische blauwe kleurstof. Risico’s: hyperactiviteit, astma, netelroos, slapeloosheid, geldt als kankerverwekkend.

E132 Indigotine of Indigokarmijn (C.I. 73015) Synthetische blauwe kleurstof. Risico’s: hyperactiviteit, misselijkheid, hoge bloeddruk, huidreacties, ademhalingsstoornissen, allergieën, geldt als kankerverwekkende en mutagene stof. Wordt soms in cosmetische producten gebruikt. Echt vermijden!

Aangezien er wordt aangegeven dat er smaakstoffen inzitten is er een mogelijkheid dat dit een smaakversterker is en zo mogelijk Mononatriumglutamaat. Briljantblauw is in combinatie met Mononatriumglutamaat 4x zo gevaarlijk als normaal.

Toegevoegd na 6 minuten:
"Twee jaar hebben we het zonder ze moeten doen, maar de blauwe m&m’s komen weer terug. De lekkernij, voorheen bekend onder de naam Smarties, gaat worden gekleurd met behulp van zeewier en kan daarom ook zonder gevaar weer in het blauw worden verkocht."
Bron: http://www.smulweb.nl/4029/nieuws/Mms-ook-weer-blauw

Dat is aan hun ingrediënten dan nog niet te zien!!!!

Toegevoegd na 13 minuten:
ik heb zelf nog uitgezogt welk kleurstoffen er nu in zitten en dat zijn de E nummers E100
E120 E132 E13 E150a E150 E150d E15 E160a E160e E162 E163 E17 E172 en hier kan je zien wat het is: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_E-nummers

Toegevoegd na 14 minuten:
uitgezocht*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@bazzz: dat komt omdat bovenstaand antwoord rechtstreeks is gekopieerd van het beste antwoord op een andere vraag over M&M's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja alknobe heeft gelijk heb de bron ook vermeld waar het vandaan komt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik geloof het natuurlijk als het daar staat. Maar ondanks dat blauwe M&M's het 'ongezondst' zouden zijn, zouden ze wel goed helpen tegen een gebroken rug, kwam ik toevallig op Google tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja heb het gezien noepetote vind maar gek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja haha bazzz maar is ook erg handig om te weten he ;)