Ik heb net teveel (en erg heet) gegeten en een opgeblazen gevoel, wat kan ik er nu tegen doen?

Ben net volgepropt met eten op visite. Ik zit overvol, het is behoorlijk peper (maar dat gaat nu al beter) en ik ben gewoon echt misselijk. Mijn buik voelt helemaal opgeblazen aan. Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon uitrusten.
Niks meer extra eten, af en toe hetzelfde probleem :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Braken. Niet fijn voor je slokdarm (zeker niet als je heet gegeten hebt), maar helpt je wel direct van je opgeblazen gevoel af.
bamibal
11 jaar geleden
Je hebt een druk leven en bent de hele dag in touw. En soms heeft je maag moeite om je tempo bij te houden. Dan kun je last krijgen van brandend maagzuur en een opgeblazen gevoel. Vertrouw dan op Rennie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
neem een klein glaasje water met veel suiker,helpt altijd.

Antwoorden (3)

1 borreltje doet vaak wonderen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de volgende keer: niet zoveel meer eten, gewoon rustig aan doen en luisteren naar je lichaam wanneer je vol zit.

Voor nu is het denk ik het beste als je probeert een beetje in beweging te blijven, helpt de spijsvertering op gang. Ga even een half uurtje wandelen, frisse neus halen, dan voel je je al een stuk beter.
Neem daarna het liefst iets van gemberthee (verzacht de maag, paar plakjes gember 10 minuten koken in een beetje water). Venkelthee is ook goed.

Kun je niet naar de winkel lopen? Dan haal je daar de gember gelijk als je die niet in huis hebt.
Ritsuka
11 jaar geleden
Gwn iets met prik opdrinken. Een Cola of een fanta of zoiets. Daarvan ga je boeren en helpt enorm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ja hooor daar hebben we een Min!! en natuurlijk geen uitleg he stelletje lafaards!!