hoe kom ik van snoepverslaving af??????

Elke keer als ik een snoepje eet wil ik er nog een en nog een en nog een enz.
Ik kan maar niet van de snoeptrommel afblijven.
Het is niet zo dat ik me dik voel ofzo...
Ik hoop dat iemand me kan helpen.....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Wat je vertelt lijkt op koolhydratenverslaving. Die hou je vooral in stand door zoetigheid te eten. Dat is meteen ook de oplossing. Wen jezelf aan minder zoet en neem liever iets hartigs als je trek hebt, bijvoorbeeld wat nootjes of een blokje kaas. Dat stilt de trek beter dan zoetigheid waardoor je niet gedwongen bent om door te eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik ben veel minder suiker en zout gaan eten en meer gezonde, voedzame alternatieven.
Ik merk nu dat ik zoete dingen als snoep of iets zouts als chips totaal niet meer lekker vind. De smaak is te sterk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ook mijn ervaring. De eerste keer dat je in Duitsland iets met slagroom neemt zit je raar te kijken als je niets anders gewend bent maar och, zonder suiker blijkt het eigenlijk nog beter te smaken ook. Om een voorbeeld te noemen.

Andere antwoorden (8)

Gewoon ruggegraat tonen en die pot wegzetten en iets anders gaan doen waardoor je niet aan snoepen denkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afleiding werkt het best ja!
Er zit in bijna alle snoep een stofje dat ervoor zorgt dat je alsmaar door wilt eten. Ik weet zo 123 niet hoe het heet, maar ik weet wel dat het meestal niet in biologisch snoep zit. Misschien moet je dus snoep vermijden met teveel chemische ingrediënten. Dat is sowieso gezonder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat stofje heet 'suiker'. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minnen deel ik sowieso niet uit maar vooruit, van mij ook een plus, want ze heeft uiteindelijk wel gelijk.
Gewoon geen snoep eten gewoon een boterham je kan beter 10 boterhammen eten dan een zak chips ofso
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt chroomtabletten kopen bij de drogist die de behoefte aan suiker wegnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chroom is een voedingssupplement. Dergelijke toevoegingen hebben zin als ze te weinig in de voeding voorkomen. Chroom speelt een rol bij de suiker- en eiwitstofwisseling en de bloeddruk. Mocht een tekort aan chroom inderdaad een rol spelen dan kun je er zeker van zijn dat je veel meer tekorten hebt, zowel aan vitamines als aan spoorelementen. Dan zet het veel meer zoden aan de dijk om eerst je voedingsgewoonten eens te verbeteren en eventueel een multivitamine te overwegen.
Geen snoep meer in huis halen.
Haal b.v. wat gezonds om te knabbelen, snoeptomaatjes, worteltjes, komkommer ..enz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snoepverslaving, dus je houd veel van snoepen.

Probeer van allerlei soorten groenten en fruit, als je soorten groenten en/of fruit lekker vindt, probeer het dan steeds te eten dan word jij verslaaft aan groente/fruit,
dat is beter dan verslaaft zijn aan iets slechts zoals roken, alcohol, snoepen enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eiwitten eten. Vlees en zuivel bijvoorbeeld. Eiwitten geven je snel een vol gevoel, en verbranden minder snel als koolhydraten (Suikers en Granen) en heb je dus ook langer geen zin meer in eten.
Bovendien zijn eiwitten een bouwstof voor het lichaam, het geneest lichamelijk wonden sneller als je veel eiwitten binnen krijgt. Als je te veel eiwitten eten om een wond te genezen, kan het echter gaan etteren (gele, stinkende wondvocht) wat eigenlijk gewoon overschot aan eiwit is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begin het af te bouwen, snoep bijv. alleen aan het eind van de dag of aan het eind van de week! En minder het steeds, denk daarbij aan wat snoep bijv. met je gebit doet en dat je eetlust er niet beter op wordt etc.