hoe kom ik van snoepverslaving af??????

Elke keer als ik een snoepje eet wil ik er nog een en nog een en nog een enz.
Ik kan maar niet van de snoeptrommel afblijven.
Het is niet zo dat ik me dik voel ofzo...
Ik hoop dat iemand me kan helpen.....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat je vertelt lijkt op koolhydratenverslaving. Die hou je vooral in stand door zoetigheid te eten. Dat is meteen ook de oplossing. Wen jezelf aan minder zoet en neem liever iets hartigs als je trek hebt, bijvoorbeeld wat nootjes of een blokje kaas. Dat stilt de trek beter dan zoetigheid waardoor je niet gedwongen bent om door te eten.

Gewoon ruggegraat tonen en die pot wegzetten en iets anders gaan doen waardoor je niet aan snoepen denkt.

Er zit in bijna alle snoep een stofje dat ervoor zorgt dat je alsmaar door wilt eten. Ik weet zo 123 niet hoe het heet, maar ik weet wel dat het meestal niet in biologisch snoep zit. Misschien moet je dus snoep vermijden met teveel chemische ingrediënten. Dat is sowieso gezonder.

Gewoon geen snoep eten gewoon een boterham je kan beter 10 boterhammen eten dan een zak chips ofso

Je kunt chroomtabletten kopen bij de drogist die de behoefte aan suiker wegnemen.

Geen snoep meer in huis halen. Haal b.v. wat gezonds om te knabbelen, snoeptomaatjes, worteltjes, komkommer ..enz

Snoepverslaving, dus je houd veel van snoepen. Probeer van allerlei soorten groenten en fruit, als je soorten groenten en/of fruit lekker vindt, probeer het dan steeds te eten dan word jij verslaaft aan groente/fruit, dat is beter dan verslaaft zijn aan iets slechts zoals roken, alcohol, snoepen enz.

Ga eiwitten eten. Vlees en zuivel bijvoorbeeld. Eiwitten geven je snel een vol gevoel, en verbranden minder snel als koolhydraten (Suikers en Granen) en heb je dus ook langer geen zin meer in eten. Bovendien zijn eiwitten een bouwstof voor het lichaam, het geneest lichamelijk wonden sneller als je veel eiwitten binnen krijgt. Als je te veel eiwitten eten om een wond te genezen, kan het echter gaan etteren (gele, stinkende wondvocht) wat eigenlijk gewoon overschot aan eiwit is.

Begin het af te bouwen, snoep bijv. alleen aan het eind van de dag of aan het eind van de week! En minder het steeds, denk daarbij aan wat snoep bijv. met je gebit doet en dat je eetlust er niet beter op wordt etc.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100