Mag je bij een koolhydraat arm dieet een frikandel met mayonaise?

We hebben geconstateerd dat 1 mora frikandel 4,7 koolhydraten bevat en een portie mayonaise bevat 1,5 koolhydraat per portie , kunnen we dit nu gewoon eten terwijl we op dieet zijn? (We snappen wel dat het niet de bedoeling is om heel de dag frikandellen met mayo te gaan eten haha )

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
24K

Antwoorden (2)

Als je een koolhydraatarm dieet volgens dr.Atkins bedoelt, zou het een maal per dag kunnen. Maar verder die dag nog slechts een paar koolhydraten meer gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat mag.
Maar als de bedoeling is om af te vallen dat tikt de frikandel met mayo flink aan in de calorieën (bv 2000Kcal max). Waardoor je minder kan eten de rest van de dag en dus hongerig wordt.
Maar als je alleen koolhydraat-arm wil eten dan kan dit best.