Mijn (Belgisch) recept.
50% vanilleijsroom. 50% halfvolle melk (denk aan de calorieën!) Voeg vanillesuiker toe en desgewenst aardbeien, of ander fruit. Een scheutje Pisang Ambon of Cointreau is de kers op de taart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;) ja dat zet zoden aan de dijk die halfvolle melk, i.c.m. roomijs en iets als Pisang Ambon.
Dat is hetzefde als appeltaart met slagroom bestellen met een cola light.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, want het lijkt me heerlijk

Andere antwoorden (7)

Bij een snackbar bij ons in de buurt stoppen ze ijs (bv. aardbeienijs) samen met wat melk in de blender. En dat is best lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1/2 deel(room)ijs en 1/2 deel melk. Dat goed door elkaar roeren / schudden / mixen / IS al een milkshake. Mixen is het makkelijkst, omdat je daarmee de meeste lucht in de shake krijgt.
Vaak wordt er echter nog een smaakje aan toegevoegd in de vorm van limonadesiroop. Daar kun je gewone siroop uit de supermarkt voor gebruiken of - iets lekkerder - echt (geconcentreerd) vruchtensap. Ook met smaakstoffen kun je een prima milkshake maken (vanille, citroen). Gebruik je een heel dunne smaakmaker, neem dan iets meer ijs c.q. iets minder melk, anders kan het wat te dun worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De verhouding 3/4 ijs en 1/4 melk is naar mijn smaak wat beter (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk hoor ; 1 deel roomijs en 1/2 deel melk (of : 2 delen roomijs en 1 deel melk had er beter moeten staan.
Hangt er vanaf welke soort milkshake maar meestal zijn dit al de basisingrediënten:melk,ijs (vanillesuiker).
Naargelang welke smaak doe je er wat bij bv.aarbei of banaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik maak ze zelf in de blender. Ik gebruik vanille-roomijs (zo'n grote bak van een B-merk) een flinke scheut melk en verse aardbeien. Voor de smaak een klein scheutje aardbeiensiroop erbij. Heerlijk!! De verhoudingen zijn bij mij 3/4 ijs om 1/4 melk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe ik ze maak gaat zo:
Vanille ijs in een kom of blender,
Met 200 ml melk. Als je een vanille shake wilt maken moet je er nog een zakje vanille suiker aan toevoegen. Als je een bananen shake wilt maken moet je een banaan in stukjes snijden en erbij doen (die vind ik t lekkerst;) Dan met een staafmixer mixen of met een blender. Niet te lang, dan wordt ie te dun en wat dikker is lekker!! Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik maak ze in een blender.

Ik neem een bevroren banaan door (kan ook een niet bevroren banaan zijn, maar ik heb er altijd wel een paar in de vriezer liggen, die ik meestal dan hier voor gebruik), doe er vanilleijs bij en een scheut melk.
Even goed gas geven met de blender en voila, een heerlijke bananenshake.
Kan uiteraard ook met ander fruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een milkshake heeft als basis softijs.
daaraan toegevoegd smaakmakers: chocoladesaus, limonadesiroop
Melk om het geheel drinkbaar te maken

Mixen met een staafmixer of keukenmachine en klaar!

Varieren hierop kan ook met gepureerd fruit, yoghurt, schepijs maar dan wordt het meer een smoothie of ander brouwsel.