Hoelang nadat je iets gegeten hebt kan je het nog 'terugroepen'?

Als je iets eet, en erna steek je je vinger in je keel, hoelang kan je wachten? want je kan het toch niet eeuwig blijven terugroepen... sorry voor de vraag, maar ik vroeg het me af...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er vanaf of je maag al vol is of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voedsel blijft ongeveer 3 uur in de maag. Afhankelijk van vetgehalte en vocht. Verder snap ik je vraag niet.
Kimath
12 jaar geleden
Ik heb na 2-3 uur alweer honger, dus na zolang zal je maag leeg zijn :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je toch al van plan was te gaan kotsen kan je het beter niet eerst opeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
isunova: en je tanden bederven snel

Antwoorden (2)

Gemiddeld na een uur zijn alle stoffen die je lichaam nodig hebt opgenomen. Je kunt dan nog wel braken maar dan blijven volgens mij de belangrijkste stofjes in je lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ puro, dat vind ik ook ;-)

Om antwoord te geven op de vraag, de spijsvertering is bij iedereen anders. Mijn spijsvertering bijvoorbeeld gaat super snel. Dit is een keer helemaal uitgezocht omdat ik niet aankom. Binnen een paar uur is alles verteerd.

Als ik lekkere gehaktballen maak op een dinsdag, en mijn vriendin is woensdag ziek, komen er nog stukken onverteerde bal uit.

Zoals ik al zei, het is bij iedereen verschillend.