Wat is jouw favoriete gerecht en/of keuken?

Welk gerecht kan men jouw wakker voor maken? En welke keuken doet jouw water tanden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
3.8K

Antwoorden (18)

Gado Gado - Indonesisch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel zelf klaar gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteraard!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ieh dat denk ik als ik er naar kijk. heen idee hoe het smaakt :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het zeker eens proberen als ik jou was. Maar dan wel bij een Indonesisch restaurant, niet bij een Chinees of zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en het heet gado gado?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het is een Indonesisch groentegerecht (koud) met een bijbehorende pindasaus. Naast groenten zit er tahu (tofu) in en soms ook tempeh.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huh, ken je gado gado niet? Hoe kan dat nou? Zouden de goede dingen die we uit de koloniale tijd hebben overgehouden, langzaam verdwijnen? Zoals al die lekkere Indonesische gerechten? Laatst kwam ik al iemand tegen die geen idee had wat een sawa(h) is, of een kampong - voor mij zijn dat toch gewone Nederlandse woorden, al zijn het leenwoorden, net als portefeuille.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben overigens heel benieuwd waarom iemand mij een -1 heeft gegeven op deze vraag. Dit betekent dat ik geen waardevol antwoord op de vraag heb gegeven. Hoezo niet? Lust diegene geen gado gado of zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien geen zelf maker?
Italiaanse pizza, echte dan.
en Griekse salade met feta en tomaat. mmmmm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat vooral om de variatie. Als ik altijd alleen mijn favoriete gerecht zou moeten eten, zou dat snel vervelen.

Afgezien daarvan - de Italiaanse keuken is de beste. De moeder van de Franse keuken, de moeder van de haute cuisine.

Binnen de Italiaanse keuken houd ik het meest van de gerechten die met een minimum aan poespas worden opgediend. Dus niet 'tig verschillende kruiden, specerijen, paddenstoelen enzovoorts. Nee, zo weinig mogelijk ingredienten, om de smaak van puurheid te behouden.

Binnen de Italiaanse keuken: saltimbocca alla romana, maar dan alleen wanneer die door een echte Italiaan is klaargemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Molto bene.
Ieder goed gemaakt gerecht is lekker.Maar mijn keuze gaat toch naar de Franse keuken.Escoffier was toch de grootmeester, mijn favoriet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bloemkool met aardappelen.

Indische keuken vind ik ook erg lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag me er niet voor wakker maken, maar ananasflappen komen dicht in de buurt.
Geef mij maar de... Japanse keuken! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houd van gevarieerd en gezond eten. De mediterane keuken is bij mij favoriet: Grieks; Spaans: Marokkaans; Turks; Italiaans; ... Vind alles lekker, mits goed klaargemaakt. Wordt zowel van het eten klaarmaken als het opeten enthousiast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor lekker Japans eten (licht en lekker) of die echte vers gerookte paling, uiteraard nog in de jas (licht, toch vet en lekker).

Hmmmmmm, water loopt mij in de mond...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit ligt een beetje aan mijn stemming...

Maar voor een goed gevulde pealla, of een goede stampot mag je mij 's nachts wakker maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik slaap heb ik geen honger, dus om mij wakker te maken om te gaan eten, daar loop ik niet warm voor...

Verder is eten in mijn ervaring een noodzakelijk kwaad, ik kan wel genieten van eten, maar alleen als er eten is, niet van te voren of tussen de maaltijden door...

Ik heb geen favoriet eten of favoriet gerecht, maar ook niet niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pasta met spinazie en spekjes mmmmmlekker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stoofvlees met rode kool en gekookte aardappels.
De Belgische en Franse keuken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor een arepa (Venezolaanse/Cumbia keuken)
vele varianten overigens maar die mijn oma maakt vind ik het lekkerst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Italiaans jammie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ga veel naar de toko bij ons in de buurt die is erg goed ! ruime keus en alles is vers ! ik hou van pittig eten en de kruiden die worden gebruikt maken het overheerlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn moeders zelfgemaakte bietensalade mmmmmmmmmm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gerechten : een valenciaanse paella, gentse waterzooi, lenterolletjes uit saigon, blanquette de veau in Parijs, een tangine met groenten en lamsvlees uit marakech,garnaalkroketten uit zeebrugge, quenelles de brochet uit de loirestreek, bouillabaise uit marseille, proseccorisotto met sint jacobsschelpen uit veneto.. Keukenranking : Frankrijk, Italië, België ,Vietnam , Spanje, Thailand, Noord-Afrikaans
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thais mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm