Ik kan mijn koelkast 's zomers op een lagere temperatuur zetten dan 's winters. Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan?

Toegevoegd na 1 uur:
Kennelijk is mijn vraag niet duidelijk geweest. Ik weet wel hoe ik mijn koelkasttemperatuur kan veranderen maar ik wilde weten hoe het kan dat hij 's zomers op een lagere temperatuur ingesteld kan worden dan 's winters terwijl het zomers warmer is en je dus zou zeggen dat de koeltemperatuur hoger moet zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er denk ik wel aan wat voor type koelkast het is.

Antwoorden (3)

Er zit in je koelkast een draaiknop. Deze kan helemaal voorin hangen bij de deur of achterin bij het lampje in de buurt. Daar staan cijfers op of een tekentje met een thermometer. Hier kan je hem mee verstellen. Laag cijfer is lagere temp. Bij een thermometertje is plaatje vanzelfsprekend. Hoe hoger de tempratuur, hoe higer het streepje. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
binnen in je koelkast is er iets dat je kunt draaien en er staan cijfers of
hiermee kan je het regelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een knop met cijfers van 1 tot 5 of 7 heeft, hoe hoger het cijfer, hoe meer hij koelt en hoe lager de temperatuur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ahh ok. Even aangenomen dat er de zelfde producten in liggen en dat de koelkast netjes ijsvrij blijft. Dan zou het de luchtvochtigheid kunnen zijn. In de zomer is de lucht veel vochtiger, waardoor deze goed warmte op kan nemen bij de warmtewisselaar aan de achterkant van de koelkast. Het vermoeden is dus dat in de winter deze warmtewisselaar minder effectief is door de drogere lucht, waarbij de lagere temperatuur van de lucht minder een rol speelt.