is het typisch hollands dat mensen even fastfood zo naar binnen staand opeten, zoals haring ?

Toegevoegd na 2 minuten:
want ik als spaanse eten wij gewoon alles op zn tijd en netjes aan tafel, zover als hier in holland ken ik het niet

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat gebeurt overal. In Aziatische landen zie je overal op straat kraampjes met kleine gerechten die ook vaak staand gegeten worden. In Spanje worden tapas vaak in een café staand gegeten. En zo zijn er wel meer voorbeelden.

Nee hoor dat doen ze over de hele wereld (dan wel geen haring, maar hamburgers etc).

Nee hoor dat is typisch de manier om fastfood te eten. Dit doen ze in heel de wereld.

Haring is geen fast food. Hamburgers patat en kroketten onder andere wel dat is voor Nederlander vaak een tussen doortje.

Ik ben toch al in heel wat landen geweest, ook in Spanje, maar er was geen land bij waar ze niet even op straat een snelle hap verorberden. Dus nee, het is niet typisch hollands om iets op straat te eten; de hele wereld doet het.

De hollandse nieuwe proeven, was wel iets van een traditie. En als Hollander ga je natuurlijk niet iets inkopen, wat je van te voren niet geproefd hebt, dus vandaar om staand te gaan eten, maar dat was om het proeven. Overigens is de snackbar FEBO begonnen, met het 'uit de muur halen' van snacks, zoals; Frikandellen, kroketten enz. die is hier de 'schuldige' van ze zijn begonnen met verhoogde eettafels zonder stoelen, niet zo gek dat het dan gebruikelijk wordt om het staand op te eten. Dit is nu wel fastfood, en haring niet.

Nee hoor, dat is niet typisch Nederlands. Hier in België worden snacks en fastfood ook staand gegeten, soms aan een klein hoog tafeltje. In Duitsland heb ik het ook verschillende malen gezien. Daar zijn het dan vaak broodjes met Leberkäse 'Leberkässemmel'.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100