is het typisch hollands dat mensen even fastfood zo naar binnen staand opeten, zoals haring ?

Toegevoegd na 2 minuten:
want ik als spaanse eten wij gewoon alles op zn tijd en netjes aan tafel, zover als hier in holland ken ik het niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat gebeurt overal. In Aziatische landen zie je overal op straat kraampjes met kleine gerechten die ook vaak staand gegeten worden. In Spanje worden tapas vaak in een café staand gegeten. En zo zijn er wel meer voorbeelden.
bamibal
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee hoor dat doen ze over de hele wereld (dan wel geen haring, maar hamburgers etc).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor dat is typisch de manier om fastfood te eten. Dit doen ze in heel de wereld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haring is geen fast food. Hamburgers patat en kroketten onder andere wel dat is voor Nederlander vaak een tussen doortje.
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
ja dat is het jammer genoeg gaan veel ouders ook steeds meer over om hun kids en zich zelf niet met groente en aardapplen te voeden maar met fastfood dus ook thuis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kom heel af en toe eens bij de mac donalds, en vind het dan altijd vreselijk om jonge kindjes te zien zitten. Ik en mijn vriend waren allebei rond de 10/11 toen we een keer een frietje kregen in de mac donalds, en dat was gelijk een feestje! (dit gebeurde daarom ook alleen maar als we een lang dagje weg waren geweest)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij wordt het verkeerd verwoord. Haring is geen fastfood, dat is voor Nederlander vaak een tussendoortje. Hamburgers patat en kroketten onder andere wel. Is wat er bedoeld wordt neem ik aan. En wat Ytje zegt. Van die te dikke moeders met ook al te dikke kinderen die dan iedere middag bij de McDonalds zitten, het zou verboden moeten worden. Kost de maatschappij handen vol geld. Ik zou me ook schamen als ik zo dik was en alsnog een big mac menu naar binnen werk.
Ik ben toch al in heel wat landen geweest, ook in Spanje, maar er was geen land bij waar ze niet even op straat een snelle hap verorberden. Dus nee, het is niet typisch hollands om iets op straat te eten; de hele wereld doet het.
12 jaar geleden
De hollandse nieuwe proeven, was wel iets van een traditie. En als Hollander ga je natuurlijk niet iets inkopen, wat je van te voren niet geproefd hebt, dus vandaar om staand te gaan eten, maar dat was om het proeven.

Overigens is de snackbar FEBO begonnen, met het 'uit de muur halen' van snacks, zoals; Frikandellen, kroketten enz. die is hier de 'schuldige' van ze zijn begonnen met verhoogde eettafels zonder stoelen, niet zo gek dat het dan gebruikelijk wordt om het staand op te eten. Dit is nu wel fastfood, en haring niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haring kán best fastfood zijn, sushi is in azië immers fastfood, dus waarom vis niet in Nederland?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sushi is geen vis, dat is zeewier, haring wel. Als dat nu gebruikelijk is dat het constant opgehaald of besteld kan worden dan is het fastfood. Het is opeten en wegwezen. Aan de andere kant, je hebt ook haringstands op de markt bv. Touché, dat vis wel fastfood is, dan denk ik aan lekkerbekjes en consorten, maar niet aan haring. Je hebt wel een punt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sowieso is sushi wel meer dan alleen rijst en zeewier, daarbij, zit er heeeel vaak vis op of in. Ik noemde het zelf geen vis, ik noemde het als voorbeeld. Haring hier is gezond, en sushi is gezond. Het is gewoon een voorbeeld voor een gezonde FASTFOOD (want dáár gaat het over) in de wereld.
Maar bedankt voor mn punt haha.
Nee hoor, dat is niet typisch Nederlands. Hier in België worden snacks en fastfood ook staand gegeten, soms aan een klein hoog tafeltje. In Duitsland heb ik het ook verschillende malen gezien. Daar zijn het dan vaak broodjes met Leberkäse 'Leberkässemmel'.