waarom moet je statiegeld bonnetje van aldi de zelfde dag nog inleveren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
gvrox
12 jaar geleden
Zodat kinderen niet de kans krijgen ze door midden te knippen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat zo ? Nooit geweten. Heb ook wel eens later ingeleverd, maar kreeg gewoon geld terug. Misschien is het wel streek/ regio gebonden. Hier in Drenthe krijg je gewoon je geld.
Suc6 verder.

Antwoorden (4)

Als iemand ze opspaart, zolang dat diegene bijvoorbeeld 100 euro heeft, kan de kassa het niet uitbetalen. Volgensmij is de kassa namelijk verplicht om het geld (- artikel(en) uit te betalen aan de klant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij hoeft dat helemaal niet. Ik heb ze ook weleens soms pas een week later ingeleverd en kreeg gewoon mijn geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dat bij ons ook nog zo. Ik vermoed dat dit te maken heeft met dat vroeger de lege flessen achter de winkel stonden en ivm met stelen van deze flessen dat je het dan dezelfde dag in moest leveren. Bij ons moet je tegenwoordig de lege flessen in van die megazakken gooien die bij de kassa staan, dus misschien is het nog wel steeds zo ivm evt, diefstal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de Aldi maakt het niet uit of je een keer het flessenbonnetje vergeet of niet. Tegenwoordig hebben we flessenautomaten bij de Aldi, de zakken zijn bij de kassa's weg. De werknemers kijken alleen naar het bedrag en niet naar de datum.

Toegevoegd na 4 minuten:
In iedergeval is dat van die megazakken weg in mijn district. Als de klant met een heel erg hoog bedrag komt zoals 100 euro dan beslist de filiaalleider of dat dan mag of niet!