Wat is het verschil in bereidingswijze tussen zachte bolletjes en harde bolletjes?

Als ik zelf broodjes bak, worden dat altijd broodjes met een harde korst. Hoe maakt een bakker bolletjes/kadetjes die wel bruin zijn, maar toch zacht blijven?

bamibal
13 jaar geleden
in: Koken
9.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie!

Het beste antwoord

Het verschil zit hem in de ingrediënten.

Bij zachte broodjes gaat er altijd melk en boter bij. Bij harde broodjes alleen water.

Google maar eens op deeg voor zachte broodjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een klein beetje melk met wat water daarvan krijgt hij een mooie gouden kleur en word hij hard van smeer alleen niet teveel melk of water erop want daar word het brood ook niet lekker van.