Ghreline, zou dit niet geniaal zijn als dietpil?

Bestaat dit? Kan dit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is ghreline dan?

Antwoorden (3)

Nee, want Ghreline wekt juist de eetlust op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan, als je dik wil worden. Ghreline zorgt voor eetlust. Bij dikke mensen is er meer ghreline in het bloed te vinden dan bij slanke mensen. Dus het kan best als dieetpil gebruikt worden, als je dik wil worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, want ghreline wekt juist de eetlust op. Het wordt afgegeven door de maagwand voor het begin van de maaltijd. De afname vermindert na afloop van de maaltijd.

Ghreline is een peptide (klein eiwit) en kan daarom niet in een orale toedieningsvorm (zoals een tablet of capsule) worden verwerkt. Peptiden worden namelijk in het maag-darmkanaal afgebroken door spijsverteringsenzymen en daarmee onwerkzaam.

De enige zonder recept verkrijgbare dieetpil op dit moment is orlistat (Alli).