Is er een onderzoek gedaan naar het aantal snackbars in Nederland in 2011?

Ik moet een debat houden met als stelling : Snackbars moeten drastisch verminderd worden. En ik moest Voor zijn. Maar daarvoor ik graag willen weten hoeveel snackbars Nederlands heeft om er een goede argument met een bedenken.

Als je nog handige info hebt of weet mag je dat zeggen :D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ja dat is uitgezocht.
`In 2009 telde Nederland 4.907 snackbars. In de periode 2000 tot en met 2009 is het aantal afgenomen met 634, wat neerkomt op een daling van 11,4 procent. Het aantal fastfoodrestaurants nam in deze periode daarentegen fors toe met 38 procent.` Zie bron.

En zo moeilijk was het niet: www.lmgtfy.com/?q=aantal+snackbars+in+nederland

Toegevoegd na 2 minuten:
Kies dan de tweede link, dat helpt je zeker verder:

http://www.spronsen.com/downloads/Brancheboekjes%202010/De%20Fastservicesector%20in%20Beeld%202010.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Horeca Nederland kan je precies vertellen hoeveel snackbars er in 2011 in Nederland waren. Tevens kunnen ze je de aantallen in vorige jaren geven. Op die manier kun je zien, of het aantal stabiel is of aan het veranderen is.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Een snackbar is een bedrijf. Alle bedrijven moeten worden ingeschreven. Dat doet tegenwoordig de Kamer van Koophandel, en vroeger hield ook het CBS daar een bestand van bij. Nu werken ze samen met de KvKs.

Een onderzoek is dus niet nodig, de gegevens zijn er gewoon. Elk bedrijf een soortnummer, dus dat moet je eerst weten, en met dat soortnummer kun je alles te weten komen. Het soortnummer heet de sbi, ofwel de StandaardBedrijfsIndeling.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel snackbars er zijn, is een beetje afhankelijk wat je er onder verstaat: is een fastfoodketen als McD en BK en KFC een snackbar?

Wel vond ik een leuke site over snacks in het algemeen (per hoofd worden er 22 frikandellen gegeten/jaar):

http://eten-en-drinken.infonu.nl/producten/36942-snack-special-het-hoe-en-wat.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat je het moet hebben over het specifieke aantal snackbars, maar vooral over hoe ongezond de invloed van snackbars is. Als je kan beargumenteren dat snackbars ongezond zijn, kun je daaruit concluderen dat hun aantal zou moeten verminderen.