Hoe komt vet in chips?

Haaai,
Voor school moet ik een opdracht doen over vet in chips. Maar hoe komt vet eigenlijk in chips? Mijn hypothese is om het erin te persen met machines :')
Dank voor jullie hulp <3
x x x x x x

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

wat dacht je van.. door het frituren..

Toegevoegd na 3 minuten:
HOEKSCHE WAARD Terwijl de grote chipsfabrikanten elkaar proberen af te troeven met nieuwe soorten en smaken, onderscheiden drie 's-Gravendeelse boeren zich al jaren met dezelfde op zonnebloemolie gebakken agrarische lekkernij: Hoeksche Chips. Het hele productieproces vanaf de aardappelteelt tot aan het inpakken voltrekt zich in eigen beheer op de akkers en boerderijen van de Hoeksche Hoeve.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat dacht je er van dat het in vet gebakken is...:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
chips is in feiten gebakken aardappel. Het word gebakken in olie of vet. De aardappel absorbeert dit en zo wordt chips vet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het vet komt in de chips omdat het gefrituurd is in vet/olie. Daardoor penetreerd het vet in de 'gebakken aardappel' omdat het dat in feite is, alleen is het heel dun gesneden.