Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het een feit of fabel dat bij bijv een appel de meeste vitaminen in/net onder de schil zitten? en geldt dit ook voor elke andere fruitsoort?

ik zou bijv van de sinaasappel de schil niet graag eten......

Toegevoegd na 3 minuten:
en hoe weten ze dit/is dit ontdekt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is vooral gezonder om de schil mee te eten, omdat deze vezels bevat, waardoor het lichaam harder moet werken (=calorieverbranding) om het gegeten product te kunnen verwerken. De vitamines zitten niet persé het meeste in of net onder de schil. Deze theorie is achterhaald. De meeste vitamines zitten in het vruchtvlees. Het is wél zo dat er goede stoffen in de schil zitten, dus het kan geen kwaad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij appels en peren is de schil inderdaad gezonder. Maar niet bij iedere fruitsoort zitten de meeste vitaminen in de schil.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/8681-fruit-wat-is-gezonder.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb deze week nog in de krant gelezen dat het onzin is; overal zit evenveel vitaminen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vitaminen zitten altijd onder de schil, logisch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom is dat logisch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de buitenkant heb je lucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
was geen antwoord op de vraag, de vraag was of ze er NET onder zitten....goed lezen.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, maar onder de schil is ook net eronder.
Eronder is eronder, je hebt geen tussen laag waar de vitaminen stoppen en waar dan mindere vitaminen zitten.
Onder de schil is het 1 geheel tot t klokhuis Ik heb dat mensen vaker horen zeggen dat de meeste vitaminen net onder de schil zitten maar ik blijf t vaag vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vitamines zouden ook nog ín de schil kunnen zitten, of dat er in het midden van de vrucht meer vitamines zitten dan in het vruchtvlees dat net onder de schil zit.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding