Bestaat de M van McDonalds uit frietjes?

Deze vraag stel ik voor mijn vriendin.
Ze is er namelijk stellig van overtuigd dat de M bestaat uit frietjes.

Toen ze hiermee kwam moest ik wel even lachen, maar zijn wel een klein onderzoek gestart naar deze mysterieuze M.
- De M heeft hoekige lijnen zoals een frietje die je een kwartslag draait.
- Volgens mij is Mcdonalds van oorsprong een friet specialist.
- Een mail naar de Mac is vorig jaar al verstuurd, men had het daar aan de langstzittende werknemer gevraagd (deze zat er een jaar of 10), maar deze persoon kon deze vraag niet bevestigen.

Ik hoop dat iemand deze "mythe" kan bevestigen of ontkrachten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Het zijn 2 gouden bogen die een M vormen. Kijk in bijgaande bron voor de oorsprong.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Dit lijkt het juiste antwoord te zijn, inclusief een mooie link met een overtuigende conclusie.
Ik laat mijn vriendin hier nog even naar kijken.
Het is tenslotte haar vraag ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het wel leuk bedacht van die frietjes hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké, nu is mijn vriendin wél overtuigd dat het (helaas) geen frietjes zijn!

Andere antwoorden (5)

Als je een frietje zover doorbuigt als in dit logo, dan knapt ie. Het antwoord is dus nee, want als het wel frieten zouden zijn geweest, dan zouden óf de booghoeken niet zo scherp geweest zijn of het logo uit vier frieten gevormd zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijken me niet echt lekkere frietjes dan aangezien ze zo slap zijn. Niet echt represantatief voor Mac.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord heb je eigenlijk al gehad via de 'oudste' werknemer van M. Als het zo was, had hij het vast wel geweten. Het is dus niet zo dat het frietjes zijn.
Het gebogen geel dat de M vormt is een mooi uitgewerkt logo. Een krachtige begin van Mac......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ook ik denk niet dat de M uit frietjes bestaat. Het logo wordt ook 'The golden arches' genoemd, en ook dat heeft niets met frietjes te maken. Ik denk dat het algemeen bekend zou zijn als de M uit frietjes zou bestaan bij zo'n fastfoodgigant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien moet je een mail naar de 'Mythbusters' sturen.