1. schouderblad dat van de romp afstaat. Komt voor bij dunne, gespierde mensen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euonimus alata, is de kardinaalsmuts met aan zijn takken kurklijsten.
het woord alata betekent dus met lijsten.

Toegevoegd na 3 minuten:
In dit geval heeft het met een plant te maken, de plantennamen zelf is dus latijn.
Alles wat leeft aan plant en dier heeft een of meerdere latijnse namen, dus kan alata ook met dieren te maken hebben, het zegt bij de planten iets van de soort zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alata betekent in het Surinaams: rat