hoe vind je cantarellen?

Toegevoegd na 3 minuten:
In het bos...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de supermarkt,op de groenteafdeling,naast de champignons.^_^
Zijn eetbare paddestoelen hè?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het bos bedoel ik...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dacht ik wel hoor,daarom een reactie en geen antwoord.
Je moet trouwens heel goed weten wat je doet als je ze zelf gaat plukken.
Er zijn veel giftige paddestoelen en sommige lijken erg veel op elkaar.

Het beste antwoord

''De zwam is te vinden in naald- en loofbossen bij den, eik, beuk en berk van juni tot oktober.''

Maar pluk deze zwam niet! Hij staat namelijk op de Rode Lijst in de categorie kwetsbaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In ons land zijn de cantharellen nog nauwelijks te vinden, zeg maar, bijna uitgestorven.
Daarom is deze soort ook op de rode lijst gekomen.
Komt nog bij, dat ook deze soort een dubbelganger heeft en je heel goed moet weten of het wel de echte cantharel is, of de dubbelganger.
Paddestoelen plukken is in ons land verboden.