Is appeljenever puur te drinken of is het beter het te mengen met iets? Met wat dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
11.4K

Het beste antwoord

Puur kan het best, maar ook erg lekker met een eenvoudig bubbelwater, of (voor als je zoet lekker vindt) met 7-up. Schijfje citroen erin en je hebt een cocktail :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Appeljenever is ongeveer 20% alcohol en kan je dus prima puur drinken, maar als je het liever ergens mee mixed kan dat natuurlijk ook; met water al of niet met koolzuur, of een frisdrank maar dan zal de smaak gauw onder gaan in de andere smaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Appeljenever is gewoon een fruitjenever, net als bijv. bessenjenever, citroenjenever enz. Natuurlijk kun je hem puur drinken net als een borrel, dus in een klein glaasje,
maar je kunt er ook een heerlijke cocktail van maken door
1 borrelglas appeljenever, 1 borrelglas Passoa te vermengen met de rest sinaasappelsap en ijsblokjes of gecrushed ijs. Ook lekker is het om een flinke scheut in een bierglas te gieten en op te vullen met witbier, ook lekker fris!
amc