Welk (sterk) alcoholische drankje heeft het minste smaak?

Ik merk met uitgaan met vrienden enzo dat er vaak sterke drank word gedronken, probleem is ik hou er alleen niet zo van. Het smaakt gewoon veel te vies dus hou ik het meestal bij een biertje. Maar nu wil ik ook wel eens een keer heel onverantwoordelijk een keer lekker aangeschoten zijn zonder teveel geld aan bier kwijt te zijn. Bestaat er een sterke drank dat niet zo vies van smaak is of gewoon bijna geen smaak heeft?

oordeel mij aub niet over deze vraag, iedereen is jong geweest ;)

Toegevoegd na 4 dagen:
Even voor de duidelijkheid, ik MOET niks van mijn vrienden. Het is echt puur voor mezelf, ik wil wel een keer wat anders dan bier drinken namelijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
24K

Het beste antwoord

Je hebt gelijk dat iedereen jong is geweest en onverantwoordelijk. En of dat later verbetert is nog maar de vraag. Toch vind ik het een gevaarlijke vraag omdat ik vind dat je moet drinken omdat je het lekker vind en nooit omdat het:

1. Moet
2. Omdat je vrienden het willen
3. Om dronken te worden (de kunst is om dat juist niet te worden)
4. Om vooraf in te drinken zodat je al een beetje dronken bent op het feest

De vieze smaak wordt denk ik bepaald door het percentage. Het is het branderige waardoor sommige mensen het vies vinden en anderen het goddelijk. Dat branderige gevoel wordt veroorzaakt door de alcohol dat giftig is in die concentratie. In je maag wordt het nog wel verdund, maar in je keel nog niet.

Drank als Wodka en Gin hebben redelijk weinig smaak. Vaak is een drankje met smaak dan lekkerder, zoals bijvoorbeeld likeuren. Deze zijn zoet.

Ik dronk vroeger vaak strohrum (80%) met cola. Wel in de juiste verhouding en niet 1:1 anders is je glas nog 40% en drink dit nooit puur.

Als je bierdrinker bent, zou je ook speciaal bier kunnen nemen. Ik vind een paar Leffe Trippels (11-12%) of Duvel heerlijk. Ook daar wordt je aangeschoten van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ja, duveltjes! ik gooi je over de 10000 heen som, gefeliciteerd:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je voor de trippeltjes. Ow maar je hoofd de volgende dag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Rieneke, had ik nog niet eens gezien. Ik had nog hoofdpijn van de derde helft van gisteren (hockey ;o)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Nieuwgierig: Als je een een oplossing van 80% alcohol met de helft verdunt door bijvoorbeeld 125 ml van de alcoholoplossing samen te voegen met 125 ml water. Dan is de verhouding alcohol en water ook met de helft verdund. Er zit dan 40% alcohol in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt inderdaad niet uit of je een borrelglas genever zo op drinkt of in een glas cola doet voor wat betreft de hoeveelheid alcohol die je binnen krijgt. Dus 5 misdrankjes kan op hetzelfde neerkomen als 5 glaasjes sterke drank of 5 glazen wijn. Dat is ook het gevaarlijke bij mixdrankjes.

Andere antwoorden (22)

Zelfs als jonkie dronk ik niet om aangeschoten te zijn (en trouwens: niet iedereen wordt aangeschoten, soms word je gewoon alleen maar strontziek).
Wodka heeft op zich weinig smaak maar smaakt wel naar alcohol, dus dat zul je nog steeds niet lekker vinden denk ik.
Cocktails en dergelijke stijgen snel naar je hoofd, en je hebt allerlei mixen die je misschien niet-vies zult vinden, maar ik snap echt niet waarom je iets zou drinken dat je niet lust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als beginner kun je de volgende drankjes proberen:
Een breezertje, bessen, pisang ambon, of amaretto (met ijs) Allemaal vrij zoete drankjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De sterke smaak komt juist door de alcohol... er bestaat geen smaakloze alcohol.. maar je kan het wel zoet maken.. vrouwen die eigenlijk niet van alcohol houden maar er toch graag bij wensen te horen nemen daarom vaak zoete alcoholische dranken zoals zoete witte wijn, breezers, malibu... dus dan denk ik aan sterkere likeurtjes zoals malibu, pisang ambon, bacardi-cola, rose bier, of zelfs whiskey met suiker erin..

laat ik wel even dit zeggen.. je bent pas respectvol als je jezelf stoer vindt om niet persé mee te doen.. door gewoon een glas verse jus te nemen :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan neem je een lijntje :D
Sterke drank is juist behoorlijk duur.

Als je pure sterke drank niet lekker vindt, dan kun je er een mixje van maken. Bijvoorbeeld wiskey-cola wodka-7up
Bacardi-cola.
Zo zijn er natuurlijk heel veel voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel : Bestel naast je biertje een jonge jenever en drink afwisselend een slok bier en een slok jenever.

Voor je het weet sta je uit je nek te zwammen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wodka heeft niet zo'n heel sterke smaak, en als je het door sinaasappelsap of door tonic mixt, proef je weinig 'alcohol'.
Natuurlijk weet ik niet of je van pittig/hartig houdt, maar zo ja : een bloody mary zou dan ook een goede optie zijn : met tomatensap en lekker veel kruiden.

Dan, als je het 'sneller' wilt hebben dan met mix-drankjes, zou een eens een caipirinha of een caipirovska kunnen proberen : hier gaat suiker en heel veel limoen door de sterke drank, dus dat drinkt ook gemakkelijk weg.
En uit ervaring (ik heb m'n 40e verjaardag hiermee gevierd...) weet ik, dat je er méér dan alleen maar 'lekker aangeschoten' van wordt - ik werd de volgende ochtend wakker met nog maar één schoen - géén idee wat er met de andere gebeurd is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O was dat jouw schoen, hier in de dakgoot :)
Apfelkorn: drinkt als limonade, komt aan als een bom. Hetzelfde geldt voor bessenjenever.

Toegevoegd na 37 minuten:
En vroegah toen alles nog betah was, maakten wij met een groepje vrienden wel eens Chihuahua's met Strohrum:

Rum (80%) in bakje doen, op vuurvaste plaat zetten, suikerklontjes op een vork leggen, in de rum dompelen en dan in de fik steken, suiker in rum laten druppelen, dit met flink veel suikerklontjes doen, rum in de fik steken... Uitblazen en opdrinken. Er kwamen geen kleine hondjes aan te pas, maar onze neusslijmvliezen waren goed ontsmet en onze lippen hadden soms brandblaren ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dronk vroeger altijd graag jenever - bitterlemon, de bitterlemon verbergt de vieze smaak van de jenever en de jenever verminderd de bittere smaak van de bitterlemon.

Ook is rode vodka - red bull erg populair en drinkt erg makkelijk weg
13 jaar geleden
Absint. Het heeft wel een behoorlijk stevige smaak (Anijs achtig), maar je hebt er gewoon maar heel weinig voor nodig om aangeschoten van te worden; het bevat 60 tot 80 procent alcohol...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik dronk altijd disaronno met cola(lijkt dan net op dr pepper)
je hebt ook malibu cola
en als je dronken wil worden moet je een spelletje spelen met je vrienden. bijvoorbeeld een stapel kaarten op een bierflesje leggen. Dan om de beurt blazen en wie de laatste eraf blaast moet het flesje in 1 keer leeg trekken als je dat een tijdje doet ben je wel lekker dronken.
Maar niet te vaak!

Toegevoegd na 26 seconden:
en ik vind strohrum met rooibos thee erg lekker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ook gewoon een heineken biertender kopen en gelijk aan je keel zetten en leeggieten ben je ook wel ver
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wodka!
Ik dronk eens op een feestje Wodka-Jus d'orange en merkte er niets van toen er steeds meer wodka en steeds minder jus in de glazen kwam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sangria en cocktails zijn heel veraderlijk.
Je proeft de alcohol bijna niet, maar kunt er ongemerkt ineens flink aangeschoten van zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ sangria inderdaad. Heerlijk smaakje (ik hou niet van de alcohol smaak), lekker zoet. Idee dat je iets heel milds drinkt waardoor je snel aangeschoten of zelfs dronken bent.
Porto is geen sterke drank , maar behoorlijk alcoholisch ( koop wel de betere): de drank wordt meestal gewaardeerd door mensen die de meeste alcohol niet lusten.
Tequila is vrij neutraal van smaak en je wordt er dronken van op een vrij plotse manier.
Mixdrankjes ,vooral met suiker zijn heel verraderlijk.
Ikzelf hou het meestal op koffie met een scheut rum en Irish Coffee : je wordt dronken ,maar niet slaperig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een baco: bacardi cola, dus cola met een scheutje rum. Drinkt lekker weg, maar da's ook meteen het verraderlijke ervan: je staat er snel van op je kop.

Hetzelfde geldt voor een wodka jus (jus d'orange met wodka).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rode whisky cola is heel lekker. Smirnoff Ice ook, maar daar zit maar heel weinig alcohol in (en raak je dus niet zo snel aangeschoten van :) ) Je kunt ook smirnoff pure met bitterlemon doen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
appelcider, smaakt gewoon naar appelsap maar bevat toch 5 %.

deze is vrij populair op het moment:

http://www.jillz.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste alcoholisten komen uit op wodka. Met jus d'orange drinkt het makkelijk weg. En het ruikt vrijwel niet, met een pepermuntje kun je het ook goed verbergen. Succes met de kater(s).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wodka met iets zoets en als je het echt heeel bont wil maken tequila of rum... Ik garandeer je dat je je zelf de volgende dag dood wenst en zweert dat je dit noooit meer doet.
Maar, ik kan je als ervaringsdeskundige (jaja) nu ook wel vertellen dat als je een grafiekje maakt met op de x-as "Alcoholconsumtie" en op de y-as "Mate van plezier", er geen sprake is van een lineair verband.
De lijn zal eerst een stijging vertonen, maar stagneert vervolgens en duikelt dan toch al snel naar beneden. Hoe zatter, hoe meer plezier gaat helaas niet op.
En al was het leuk, je weet er toch niets meer van, en daarna nog je bed onderspugen is niet de beste afsluiting van een avondje stappen. Probeer een beetje maat te houden en onthoud hoe vre-se-lijk beroerd je was toen je dat niet deed....
Succes en ik hoop dat je het soort vrienden hebt die je netjes naar huis brengen als je dat zelf niet meer kan!

Leg voor je gaat wel even een goede bodem! Chinees vooraf is uitstekend en na afloop broodje shoarma met kaas ,twee kaassouflees en een kroket ;). En zet een teiltje naast je bed met voldoende water en paracetamol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En och.... op mijn 18 de verjaardag heb ik mezelf zo een kater bezorgd, dat ik 3 dagen ziek ben geweest (tegenwoordig heet dat alcoholvergiftiging en beland je in het ziekenhuis) en heb ik vervolgens een jaar lang niets gedronken (met volledig begrip en respect van mijn vrienden).... ik hoefde alleen maar aan alcohol te denken en ik werd al niet goed...... lesje geleerd, dus
Jenever is goedkoop en heeft nauwlijks smaak. Het brandt wel in je keel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet zo van die dranksmaak houd, zou ik sangria nemen. maar dan niet gewoon zomaar opdrinken, er zit een truc achter ;)
in sangria zitten vruchtjes, sinasappel, citroen enz. vergeet deze er vooral niet in te doen!
drink daarna je sangria met een rietje, door een rietje komt de alcohol veel harder aan, maar je proeft geen verschil met gewoon drinken.
eet daarna de vruchtjes die nog in je glas-kan zitten op.
gegarandeerd succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben het eens met heel veel bovenstaande antwoorden
probeer het wel een beetje verantwoord te houden
en doe het niet omdat het van je vrienden moet
maar hier dan toch t antwoord waar je om vraagt

wil je relatief goedkoop dronken worden
dubbele jonge jenever met cassis
echt waar je proeft niet dat er alcohol in zit maar dat zit t wel en het is niet zo vies zoet als bessen up safari cola enz enz en er zit ook nog is meer alcohol in
en jenever is goedkoper dan andere sterke drank omdat het binnenlands gedistilleerd is