Hoelang is een geopend bakje tonijnsalade ongeveer houdbaar?

Geopend en in de koelkast bewaard.

Weet jij het antwoord?

/2500

Zolang als de houdbaarheidsdatum aangeeft op de verpakking.

Dit zegt mevrouw Johma daarover: Onder normale omstandigheden, dat wil zeggen gekoeld bij +1°C tot +7°C, kun je een salade drie dagen bewaren nadat je deze hebt geopend. Het wordt anders als een salade bijvoorbeeld een heel avond op tafel heeft gestaan of als er met een vorkje uit is gegeten. Dan is de salade korter houdbaar....

Bronnen:
http://www.johma.com/vragen.aspx

Koelvers kant-en-klaar-maaltijden en salades (zoals kipkerrie-, huzaren- of tonijnsalade) zijn vaak lang houdbaar in de koelkast. Toch doen risicogroepen (kinderen, zwangeren en ouderen) er goed aan ze ruim voor de houdbaarheidsdatum op te eten. Dat vermindert de kans op een infectie met listeria. Als de verpakking is geopend, geldt de houdbaarheidsdatum niet. Het product is dan nog maar kort houdbaar..

Bronnen:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/acties-ac...

Ik zou persoonlijk zo'n 3 dagen aanhouden. Even goed eraan snuffelen en dan ruik je vanzelf wel of het nog kan of niet. Maar langer dan 5 dagen zou ik persoonlijk niet aandurven. Pak een pak crackers/toastjes en verslind het hele bakje gewoon nu :-)

Vis is nogal een kwetsbaar product als het gaat om bacteriën die erin kunnen ontstaan, zelf vind ik 2 dagen op zijn max. om te laten staan. En gewoon de volgende keer misschien een kleinere verpakking kopen?

dat ligt eraan hoe je het bewaard als je het in de kolekast bewaard dan kan het langer houdbaar blijven als dan dat je het gewoon in een bak legt. in de koelkast 3 weken. uit de koelkast 2 weken.

Bronnen:
De verpakking en laura

Geopende wat mij betreft 2/3 dagen.!

Neem er iedere dag een hapje van dan kom je op een gegeven moment vanzelf bij het moment dat de salade naar een dode mus gaat smaken. Aan jou de keuze of de salade de vuilnisbak in gaat of dat je nog een paar dagen dodemussensalade gaat eten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100