Voor welke recepten kun je een restant fonduekaas gebruiken?(behalve fondueen)

Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt voor alle leuke tips allemaal!++++

13 jaar geleden
in: Koken
21.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij bent wel de 'kaasfondue-koning' hier!
'Koning Kaasfondue'
flyingcrow
13 jaar geleden
Had wat teveel gekocht vandaar al die vragen

Het beste antwoord

Tomaten uithollen en vullen met de kaasfondue.
In een voorverwarmde oven van 180 graden C. 10 min. bakken.

Restje fondue op een ondiep bord of schaal storten, op
laten stijven en in blokjes snijden. De vierkantjes door een losgeklopt ei halen en goed paneren. Vervolgens bakken in boter. Is een lekkere snack.

Op stokbrood of pistoletjes doen, gehalveerde kerstomaatjes erop doen en even in de oven tot de kaas is gesmolten.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

je zou het restant, met eventueel wat toevoegingen, tot pastasaus kunnen verwerken.
13 jaar geleden
Op boterhammen doen, en dat in de oven zetten (180 graden 5-10 minuten) zodat de fondue een beetje bruin wordt.
itsme
13 jaar geleden
Je kunt er kaassoep van maken. Liter water, peper, halve prei, eetlepel mosterd, teentje knoflook (even 10 min. doorkoken) het restant fonduekaas toevoegen en klaar! Afmaken met een handjevol ringetjes bosui of bieslook.

Smakelijk eten!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, lekker, kaasfondue. Inderdaad zonde om een restje weg te gooien!

Je kunt er wat room aan toevoegen en het dan gebruiken om groenten of aardappelen mee te gratineren in de oven (ca. 15 min. op 200 graden, of totdat het een kleurtje krijgt). Eerst de groente of aardappelen beetgaar koken.
Lekker met bijv. bloemkool, groene asperges, spinazie, witlof, prei, venkel of spruiten.

Ook lekker is het om een restje door je stamppot te roeren, bijv. in rauwe andijviestamppot.

Of door de aardappelpuree.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of gebruik het in een beslag voor aardappelpannenkoeken.
Heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik maak er wel kaassaus van, voor over de bloemkool bijvoorbeeld, mmm.