Werken die "dieeten" die maar 3 of 5 dagen lang zyn echt???

Het internet staat er vol van, volgens mij werken ze niet. Hoe kan je nu 5kg verliezen in 3 dagen?!

Maar misschien zyn er toch die wel echt werken? Ik weet het niet....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het ligt natuurlijk helemaal aan je eigen gewicht. voor iemand van 100kg is het gemakkelijker 5kg af te vallen dan een persoon van nog geen 50kg. Ook is sporten belangrijk, misschien zelfs belangrijker dan ander eten! het werkt wel, maar als 'testpersoon' nemen ze iemand van boven de 100kg die uren per dag gaat sporten en op HET dieet gaat.

Ze werken wel, maar het gewicht zit er net zo hard weer aan. Het is een combinatie van uithongeren en vochtafdrijven. Je ziet snel resultaat, maar het is zeer ongezond.

Nee, die werken alleen voor de schijn. Het is meestal vochtverlies waardoor je lijkt te zijn afgevallen, maar als je weer normaal gaat eten en drinken zit het er net zo snel weer aan. Want het was dus geen gewichtsverlies.

Ik neem aan van niet aangezien je lichaam de vetten moet verbranden etc...

nee dit werkt niet goed, tenzij je ze vaker herhaalt of voor langere tijd gewoon voedingschema volgt. Vaak verlies je niet alleen vocht maar ook veel spiermassa tijdens een crash dieet.Om echt vet te verliezen moet je ong. 7000 calorieen verbranden of minder innemen. Door dagelijks zo’n tot 1000kcal in het rood te staan kom je uit op een wekelijkse energie 'schuld' van ong 3000 tot 7000 tot kcal. Dit komt overeen met een halve tot een hele kg vetverlies. Geadviseerd wordt om niet meer dan een halve tot maximaal een kilo gewicht per week te verliezen, omdat dit anders ten koste gaat van nuttige spiermassa dat zorgt dat je ruststofwisseling op peil blijft. (Dat is ook de reden dat krachttraining in een afvalprogramma eigenlijk niet mag ontbreken.)

Nee, structureel heb je niets aan deze diëten. Zoals gezegd verlies je vooral water en worden soms zelfs spieren afgebroken als je flink minder calorieën binnenkrijgt dan je nodig hebt. Crashdieten zijn vooral gericht op dit vochtverlies. Langere dieten waarbij je stukken minder calorien binnen krijgt dan je nodig hebt kunnen er zelfs voor zorgen dat je lichaam minder energie nodig heeft (efficienter wordt), waardoor je na afloop nog minder kan eten. Let wel: dit geldt voor elk tijdelijk dieet. Wat wel werkt? Zorgen dat je een permanente verandering kan aanbrengen in je energiebalans. Sporten kan een goede oplossing zijn, maar schat dan in of je dit vol denkt te kunnen houden. Een andere optie is naar je eetpatroon te kijken en zien hoe je dit kan veranderen. Suiker heb je bijvoorbeeld nergens voor nodig en na een ontwenningsfase (het werkt als een verslaving) van een paar weken zal je er ook weinig behoefte aan hebben. Belangrijk is dan wel om vrijwel alle suiker uit te bannen (dus goed op verpakkingen te letten). Minder vlees, minder snacks, het kan allemaal helpen. Je kan beter elke dag iets gezonder eten dan regelmatig op dieet gaan. Probeer uit wat voor jou werkt en prettig is en hou je daar vervolgens bij, laat je niet gek maken. Dit blogbericht kan je hier bij helpen: http://www.stevepavlina.com/blog/2005/09/how-to-find-the-best-diet-for-you/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100