Kun je ongepopte popcornmaïs opnieuw in de pan doen?

Als ik popcorn gemaakt heb, liggen onderin de schaal vaak nog dichte maïskorrels. 'Doen' deze het nog of zijn het eigenlijk gewoon 'mislukte'?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
14.7K

Het beste antwoord

Die zijn mislukt. De korrel mais klapt uit elkaar doordat water in de korrel sneller verdampt dan dat het uit de korrel kan komen. Echter, als je de korrl heet hebt gehad (Boven de 100g) en het is niet uit elkaar gespat, is het water in de korrel nog minder geworden; Er is gewoon niet genoeg vocht in de korrel om de schil t elaten scheuren waardoor de korrel popt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Deze doen het nog.