Ik heb thuis nog Bioform brood liggen, houdbaarheidsdatum= 26/09. bedoelen ze hiermee tot EN MET 26/09 of TOT 26/09? maw kan ik dit morgen nog opeten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (6)

in de meeste gevallen is dat tot en met, dus morgen kan nog
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een ten minste houdbaar tot datum. Vaak kan je producten dagen of zelfs weken later nog eten, maar die datum is de datum dat e fabrikant de veiligheid garandeert (Wij hebben gisteren worstjes geBBQ-ed die al 3 weken over datum waren, niets mis mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kun je opeten. Er wordt altijd een veiligheidsmarge in acht genomen. Bovendien is het geen vis of vlees waarvan de datum kritisch is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met brood is de datum meestal de dag waarop het is gemaakt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de lidl is de datum op de verpakking de dag dat het in verkoop is gebracht. Bij andere 'houdbare broden' is de datum meestal alleen een richtlijn ( net als met groente en fruit)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kijk nooit naar de datum van brood.
Ik ruik eraan of kijk er naar.
Als het naar schimmel ruikt of er zit schimmel op, dan gaat 't weg.