Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik gevriesdroogde melkkefir (kefirpoeder) ook met plantaardige (melk)dranken mengen?

Ik ben van plan om gevriesdroogde melkkefir (kefirpoeder) te bestellen maar op de website waar ik het wil bestellen staat het volgende:

"U voegt de inhoud van dit zakje aan een liter gesteriliseerde melk toe en een dag later heeft u kant en klare melkkefir drank. "

Aangezien ik geen koemelk drink vroeg ik mij af je dit ook met plantaardige (melk)dranken zoals amandelmelk of rijstmelk kunt mengen?

Zo ja, zal dit evengoed werken?

Extra tips en adviezen zijn meer dan welkom...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Erna55
9 jaar geleden
Waarvoor denk je de kefir nodig te hebben ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.fonteine.com/kefir.html zie onder vetgedrukt kefir zelf maken. Waarom niet zelf maken met kefirplantjes ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Erna, ik eet weinig zuivel en denk dat ik gezonde bacteriën tekort schiet, kefir is een heel goede probiotica dacht ik? @amadeus, lijkt mij heel veel werk, daarom dat ik kant-en-klaar wil bestellen :D

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De poeder van kefir.nl kan je wel gebruiken met Sojamelk. Sojamelk bevat suiker en dit is noodzakelijk voor fermentatie. Bij melk wordt de lactose (melksuiker) als een fermentatiebron gebruikt. Rijstmelk bevat volgens mij geen suiker en hierdoor lijkt het mij niet geschikt. Wellicht als je er handmatig iets suiker aan toevoegt. Amandelmelk bevat wel suiker en lijkt me hierdoor meer geschikt. Met zowel amandel- als rijstmelk heb ik echter geen praktijkervaring. Sojamelk is sowieso geschikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding