Waarom moeten voedingssupplementen zoals paardekastanje-extraxt tijdens de maaltijden worden ingenomen?

Het moet toch ook kunnen voor en na een maaltijd of op ieder ander moment van de dag? Het is toch een natuurproduct?

13 jaar geleden

Het beste antwoord

De concentratie van de werkzame stof in de extractpillen is hoog.
Deze kan in de maag en de rest van het spijsverteringskanaal problemen geven.
Door deze met voedsel te "verdunnen " levert dat vaak minder of geen problemen op.
Datzelfde geldt voor medicijnen, sommigen MOET je met voedsel innenen, anders is dat slecht voor slokdarm, maag en de rest van het spijsverteringskanaal.
In paardenkastanjeextracten kan veel looizuur (tannine) voorkomen, dat kan op zich al problemen geven, zeker in geconcentreerde vorm.
Heb je last van thee (daar zit ook wat tannine in) weest dan helemaal voorzichtig met kastanjeextracten, anders heb je er misschien een probleem bij...
Looizuur bindt bepaalde eiwitten, ook de voedzame uit melk en slaat calcium neer.
Weest dus erg voorzichtig met preparaten waar looizuur in zit. Het kan zeer belangrijke mineralen en eiwitten onbruikbaar maken voor je lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Veel stoffen worden beter in combinatie met andere stoffen opgenomen. Zie het als een catalyserend effect.