Als je dat zelf doet niet [dus iedere keer door dezelfde persoon], maar wel iedere dag even met afwasmiddel en warm water afwassen.

Wat wel ongezond is, is "eindeloos" kleine flesjes steeds met water vullen en hergebruiken. In de Verenigde Staten is daar onderzoek naar gedaan, er zou steeds aan de binnenkant van het flesje plastic loslaten, wat je dus inslikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Na verloop van tijd vormt zich aanslag van micro-organismen in het bekerje en zeker ook in een flesje. Ruik maar eens aan een flesje dat leeggedronken is en 10-15 keer is hervult. Hoe ongezond dat is hangt van mens tot mens af, maar of je er uit wilt blijven drinken is in ieder geval een keuze.
1 dag een bekertje meerdere keren gebruiken is geen probleem, doe ik zelf ook, maar ik zou het wel weggooien aan het einde van de dag.
Op een gegeven moment krijg je toch teveel opbouw van bacterien, door je speeksl en eventuele voedselresten die aan de rand komen.
Ritsuka