Branderig gevoel in de mond na het eten van een appel.

Ik heb al super lang geen appel meer gegeten, nou net eet ik er 1 en heb ik van dat jeukende/branderige gevoel. Niet extreem ofzo, maar vroeg me af hoe dat komt... Is dit omdat ik al lang geen appel heb gegeten, of vitamine te kort kom ofzo..?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (3)

Dan heb je een lichte allergie.
Heb ik ook, bij kiwi's, tomaten, appels, sinaasappels.

Die allergie kan erger worden, of ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Appels kunnen vrij zuur zijn. Als je een klein wondje in je mond hebt, dan kan dit zuur voor een prikkend/ branderig gevoel zorgen.

heeft allemaal niet echt te maken met het feit dat je al lang geen appels meer hebt gegeten. Wel met dat je dus waarschijnlijk een wondje hebt in je mond.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Steeds vaker hoor je van mensen die niet meer tegen appels kunnen en ook dit lijkt op een allergische reactie door de appel.
Mogelijk heb je ook de appelpitjes stukgebeten, die zijn GIFTIG!
Ook krijgen veel mensen er het maagzuur van en schijnt een appel minder gezond te zijn, dan we altijd wel dachten.