Vis is vlees.
Vlees is namelijk van een dier, en een vis is een dier.

Sommige vegetariërs zien het alleen anders, die eten dan wel weer vis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja vis is vlees. ik ben elke maandag en donderdag vega en dan mag ik ook geen vis eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag het wel, je doet het niet :P.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent vegetariër of je bent het niet. Je bent ook niet een beetje zwanger.
er wordt een onderscheid gemaakt in vlees vis en gevogeltje, maar is toch allemaal vlees
http://www.goeievraag.nl/vraag/vis-vlees.32586
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Vis' als in 'vis om te eten' zou je kunnen zien als vlees van dieren die wij vis noemen.
Sommige mensen die geen vlees eten, eten wel vis, bijvoorbeeld omdat vis (doorgaans) niet grootschalig gefokt wordt op de nare manieren van de bioindustrie.
En culinair is er soms verwarring omdat mensen ten onrechte denken dat onder 'vis' ook schaal-, schelp- en weekdieren vallen. Maar een oester/garnaal/inktvis is geen vis.