Gebruiken ze in aziatische restaurants een rijstkoker of een rijststomer? Welk merk is hiervan het beste(voor een schappelijke prijs)?

Bij indonesische en thaise restaurant hebben ze vaak perfecte basmati-/pandanrijst. Maar gebruiken ze hiervoor een rijstkoker of een rijststomer? En welke rijst wordt hier gebruikt? Welk merk is aan te raden?

Toegevoegd na 2 uur:
Welk merk voor een rijstkoker of een rijststomer bedoel ik.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
4.4K

Antwoorden (3)

De restaurands waar ik kom gebruiken ze de rijst stomer. en ja, gewoon de natuurlijke witte rijst. voor smaak kan je zelf wat kruiden toevoegen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is wel een verschil in rijstkoker of stomer! De naam zegt het al. In de koker ... kook je dus de rijst, in de stomer, kan je het opwarmen. Ik zelf gebruik pandanrijst. Een mooie grote witte korrel. En niet van een speciaal merk hoor !! Want AH heeft ook pandan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Indische en Chinese restaurants en ook mensen met een aziatische achtergrond koken de rijst vaak eerst en stomen de rijst daarna nog na. De korrels garen dan na, en zijn niet hard.
Zie hierbij het volgende recept in bron 1.
Als je een elektrische rijstkoker kiest, moet er wel een stoommogelijkheid bij zitten. Die je bij het Kruidvat, Blokker, enz. ziet, hebben vaak alleen de kookmogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet jij een goed merk voor een rijstkoker met stoomfunctie en waar ik die kan halen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De betere elektrische pannen met stoomfunctie zijn niet goedkoop. Dus vanaf ca. Euro Euro 60 en duurder. Dit is er een met stoomfunctie. http://www.pannenstore.nl/product/185970/cuisinart-rijstkoker-crc800e.html?utm_source=Zanox&utm_medium=Affiliate&zanpid=1693982367393592320 Deze heeft te zien ook een stoomfunctie http://www.pannen.nl/breville-rijstkoker-1-8ltr?gclid=COGA2_TCirMCFQ1Z3godvWoAug Euro 59 (online te bestellen en misschien ook in een kookwinkel) Je kunt ook naar een Indische of Chinese toko gaan. Daar hebben ze ook wel rijststomers (al dan niet elektrisch).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi antwoord mèt nazorg!
Dikke plus!!