Kun je in de rest van Europa net zo wokken als hier in Nederland?

Ik bedoel dus voor 20€ de hele avond drinken en eten zoveel je wilt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan alleen maar in NL. Wokken is gewoon een oosters bedenksel om wat geld mee te verdienen. Als je reeel kijkt naar wat er allemaal ligt, stelt het eigenlijk niks voor. 75% van het eten is half verlepte groente en voor de rest een paar stukjes vlees of vis. Het kost verhoudingsgewijs niks, alleen het drinken kost geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan moet je eens in eindhoven gaan wokken,extreem lux man wat een paradijs,waar jij woont in enschede is er maar 1 ,is geen concurrentie,in apeldoorn staan er 6,daar is het een keiharde strijd om te overleven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar we blijven dus in NL, en dat bedoel ik eigenlijk te zeggen. Mijn smaak is het niet, maar buiten NL vind je deze manier van eten/vertier niet. Heb het wel eens gedaan, maar voel me net een konijn als je de hele avond op van die verlepte groente zit te knagen.

Het beste antwoord

In Belgie heb ik wel eens gewokt,iets duurder maar t zelfde principe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee. Zoals het wokje thuis wokt, zo wokt het nergens.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja leuk, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, omdat ie zo grappig is hahahah +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan doe ik ook maar mee +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit de uim gezogen
AWM
13 jaar geleden
Ik heb een hele grote uim.
is lopend buffet niet typisch Nederlands?
en aangezien wokken meestal lopend buffet is...

denk k dat het niet veel gedaan word in Europa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland is zo goedkoop niet.
Er zijn andere Europese landen waar de lonen lager liggen. Daar zal het wokken, als ze dat daar kennen, uiteraard goedkoper zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt er niet veel van gesnapt. De drang zal LAGER zijn, terwijl de prijzen niet veel zullen afwijken. Het gaat immers om de loonkosten, terwijl een kg varkenslappen niet veel verschillen in het ene land en het andere land.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke drang? Aandrang?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij n plus!
De formule onbeperkt eten kennen ze op vele plaatsen, hoewel meestal zonder drank (tja, hoe kan dat nou ;-).
Maar met wokken heeft het niets te maken hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo met wokken heeft het niks te maken?al het eten wat ik daar eet wordt eerst gewokt ga toch geen patat of nassi eten terwijl er biefstuk of dure vis naast ligt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het niet zo op vis (ook die dure niet), en biefstuk daar moet je te veel op kauwen... Ik zou dan wel voor de patat of nasi gaan... Maar niet op 1 bord graag (hoewel, de pindasaus kan het aan elkaar lijmen ;-) Eet smakelijk... Pizza kun je trouwens overal in Europa eten, en meestal zeer smakelijk.
Wokken kennen ze alleen in Nederland. Ik heb het nog nooit ergens anders gezien. En voor die prijs zal het in het buitenland wel niet mogelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt er niet over nagdacht. Het gaat om de loonkosten. De prijs van een varkenslapje is in alle Europese landen ongeveer gelijk. De wokresturants in Spanje zijn aanzienelijk goedkoper. EUR 6,50
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zou enig verschil in kunnen zitten, heb je gelijk in, maar ga me nu niet vertellen dat de spanjaarden weten wat wokken is. Wokrestauranten bestaan daar niet en als ze er wel zijn, dan vind je die langs de kust in Benidorm, Torremolinos, Lloret, etc.... Speciaal gemaakt voor nederlandse toeristen, net als die vieze patatzaakjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben twee keer in mijn leven in Spanje geweest, 30 jaar geleden en 3 weken geleden. Alle restaurants zijn gericht op toeristen. Uitzonderingen zijn er, maar moeilijk te vinden. Nederlandse toeristen heb ik niet ontmoet, wel Engelse en Duitse toeristen. Ik heb een jeer in een woktent gegeten en de bezoekers waren van 2 nederlanders (wij) tot 2 spanjaarden. Het heeft helemaal geen zin om de kieskeurige en pedante Nederlander uit te hangen, Italklaas!
Ik denk het niet. Ik ben het nooit ergens tegengekomen.

Maar er zijn vele landen in Europa waar je voor 20 euro
echt een lekkere complete maaltijd kan eten, en dan niet in een wokschuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen al in Torreveja in Spanje ken ik 5 wok retaurants, allemaal goedkoper dan in NL, waar wordt gewokt volgens hetzelfde recept als in NL.
In Belgie ken ik er ook een paar. In Luxemburg dacht ik ook, maar ik ben dar niet zeker van.
Conclusie: ze zullen dus we; overal zijn in Europa.
Het is een chinees ding en geen Nederlands ding.
Je eet in een wok restaurant voedsel en geen sociale lasten en hoge personeelskosten., zoals je bij een Nederlands restaurant eet. Voedsel is op zich niet duur, maar de personeelslasten zijn veel en veel te hoog.