hoe maak ik thuis zelf aardbeien ijs?

ik zou graag willen weten hoe je zelf aardbeien ijs kunt maken?
en ook graag de benodigdheden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (5)

Ingrediënten voor 4 personen
* 200 tot 400 gram verse aardbeien * 70 gram fijne kristalsuiker * een eetlepel citroensap * 1 eidooier * 175 cl. volle melk
* 50 cl slagroom

Hulpmiddelen
IJsmachine, als je die niet hebt, het mengsel in een diepvriesdoos invriezen en regelmatig roeren

Voorbereiding
Was de aardbeien en pureer ze samen met het citroensap en de melk. Klop de eidooiers met de suiker. Klop de slagroom bijna stijf

Bereidingswijze
Meng het aardbeienmengsel, de slagroom en de eidooier met suiker goed door elkaar. Plaats indien nodig de vriesbak in de ijsmachine en draai het ijsmengsel 35 tot 40 minuten in de ijsmachine.

Op deze manier kan je ook ijs maken met allerlij andere vruchten zoals bessen, frambozen etc.

Serveertips
Schep in een ijscoupe en garneer met verse aardbeien en slagroom

Op onderstaande site staan meer recepten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AARDBEIENIJS ZELF MAKEN
500 gram aardbeien
1 blaadje gelatine
3 eierdooiers
halve liter slagroom
cakeblik
Maak de aardbeien zeer fijn en voeg de suiker aan dit mengsel toe..
Doe het blaadje gelatine in water en laat het weken.
Doe de eieredooiers in een kom en voeg een scheutje slagroom toe en klop dit los.
Zet dit op het vuur en warm het voorzichtig op, het mag niet koken!
Giet nu de rest vd. slagroom er al roerend bij en het uitgeknepen blaadje gelatine.
Doe dan dit mengsel bij de aardbeienbrij en laat het in de koelkast afkoelen.
Als het goed afgekoeld is, doe je het geheel in een bakblik en zet het in de vriezer..
Voor softijs anderhalf uur en voor schepijs 3 uur, wel iedere keer met een koude lepel
blijven roeren.
contact.html
http://www.webcounter.be/index.jsp
http://www.marline.nl/index.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
4 a 6 personen :

Ingrediënten :

200 gram verse aardbeien
90 gram kristalsuiker
1 eierdooier
1 el citroensap
225 cc volle melk
1 dl slagroom

Bereiding :

Was de aardbeien en pureer ze samen met het citroensap , de suiker en de eierdooier. Vermeng het aardbeienmengsel met de slagroom en de melk. Zorg ervoor dat het geheel goed gemengd is. Doe het in de ijsmachine en laat 45 minuten draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aardbeienroomijs.

Ingrediënten:

250 gram aardbeien.
200 ml, ongeklopt slagroom.
200 ml melk.
70 gram poedersuiker.
1 eetlepel citroensap.

Het ijs maken in de ijsmachine:

1.
Was de aardbeien en haal de kroontjes eraf.

2.
Pureer de aardbeien met een staafmixer.

3.
Meng de aardbeienpuree met de poedersuiker en de citroensap.

4.
Roer de melk en de room erdoorheen.

5.
Giet het mengsel in de ijsmachine en maak er in een half uur ijs van. Zet voor minstens 2 uur extra in de vriezer. Zet een half uur voor serveren in de koelkast.

Het ijs maken zonder ijsmachine:

1.
Volg stap 1 t/m 5 van bovenstaand recept.

2.
Giet het mengsel in een plastic bak. Vries in voor 1 uur.

3.
Haal het mengsel daarna uit de vriezer en klop het met een mixer los. Vries het mengsel opnieuw in. Herhaal dezelfde procedure nog 2 keer (telkens na een uur). Laat het ijs daarna met rust. Zet het een half uur voordat je het wilt eten in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je aardbeien ijs wil maken zonder melk suiker en slagroom is er wel iets moois op de markt het bestaat al heel lang in amerika en hier ook wel tijdje maar het is niet heel bekend voor iedereen de vitamix kan je wel meer dan 35 dingen mee doen is een krachtige blender en vervangt mischien wel 10-13 aberaten je hoef er alleen aardbei en diepvriesaardbei en ander stuk fruit in te doen en je zet heb op een speciale stand en dan krijg je echt ijs zonder enige toevoeging de prijs mag er wezen de nieuwste 679 euro maar als je hem eenmaal heb ben je blij denk ik hier is het filmpje hoe je aardbijen ijs kan maken met de vitamix http://www.vitamix.com/household/infocenter/livedemo.asp