Er zijn onderzoeken gedaan naar de medische invloed van knoflook. Althans, ik ga ervan uit dat je hier op doelt?

Knoflook heeft geen ernstige gevolgen voor de gezondheid, enkel wat vervelende symptomen. Dat het schadelijk zou zijn voor de nieren is dus niet waar.
Bij het eten van echt veel knoflook kun je last krijgen van hoofdpijn, allergische reacties, spijsverteringproblemen en bloeddrukverlagingen als je (te) snel opstaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je teveel knoflook eet kan je een lookvergiftiging oplopen. Dit is al een keer voorgekomen bij ontgroeningspraktijken bij studentenverenigingen. Hierbij moesten studenten een hele bol knoflook opeten.
Wanneer het door een gerecht zit zal het minder geconcentreerd zijn dan in een keer een hele bol naar binnenwerken, maar toch. Er zit daadwerkelijk een risico aan teveel binnen krijgen. Zeker voor honden en katten. Die kunnen er écht niet tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Max is toch echt wel zo'n 3 tenen in het gerecht. Of per dag.
Lijkt mij trouwens ook niet lekker meer hoor! ;)
maar dit hangt ook weer heel erg af per persoon.
De een kan er sneller gevoeliger voor zijn dan de ander.