Wie kent het pastagerecht candalonie en weet hier een goed recept van

Toegevoegd na 4 minuten:
Idd. Cannalonie! Gisteren bij de buren gegeten maar ik wist de naam niet goed meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken

Antwoorden (5)

Ik vermoed heel sterk,dat je canneloni bedoelt! Kijk darvoor op smulweb.nl . Daar staan er zo'n 130 recepten op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Canneloni maak ik met een lasagne vulling.

Gehakt, uien knoflook champignons, wat peterselie, oregano en basilicum, tomatensaus (of puree) zout en peper.

Door het gehakt roer ik wat bechamelsaus. Niet te veel roeren, want het witte van de saus moet zichtbaar blijven.

Vul de canneloni's met deze vulling en plaats het in de oven. Lekker met ciabatta en salade.

Toegevoegd na 4 minuten:
Uitje fruiten, gehakt en knoflook toevoegen en rul bakken. Champignons apart bakken en toevoegen. Tomatenpuree of saus erbij doen. Goed warm laten worden. Als laatste de kruiden toevoegen. Vervolgens de bechamelsaus licht door het gehaktmengsel roeren en de canneloni's hiermee vullen.

Ik strooi er ook wat kaas en nog een beetje bechamelsaus over voordat het de oven in gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Canneloni

Ingrediënten
12-16 canneloni-rolletjes
150 gram champignons heel klein gesneden
1 ui
300 gram gehakt
500 gram gezeefde tomaten
1 teentje knoflook
1 tabl bouilon
zout en peper
italiaanse kruiden
1 pakje bechamelsaus
500 ml melk
1 bolletje mozzarella
1 ei

Bereiden
Meng het gehakt met het ei, champignins, gesnipperd ui, knoflook, een beetje van de gezeefde tomaten, zout en peper en italiaanse kruiden naar smaak toevoegen.

Vul de cannelonirolletjes met het gehaktmengsel.

Maak een tomatensaus van het overgebleven gehakt en de gezeefde tomaten en een bouillonblokje.

Doe de saus in een ovenschaal en leg hier de cannelonirolletjes in.

Maak de bechamelsaus klaar zoals op de verpakking staat. Verdeel deze over de canneloni en leg bovenop de plakjes mozarella.

Zet de ovenschaal 45 min. in de oven bij 200 graden C.

Smakelijk eten!!

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is echt een heel lekker recept!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spinazie met feta en pesto met peterselie:

stoom flink wat verse spinazie gaar en meng het dan met wat dikke brokken feta, pesto, (platte)peterselie en wat peper, kook intussen wat lasagnevellen in wat water (of gebruik kant en klare canneloni-rolletjes) en leg op de vellen wat van de vulling, rol ze dicht en bestrijk het met wat ei. Dan lekker een kwartiertje in de oven.
En een eenvoudige tomatensalade erbij maakt het helemaal af!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Canelloni met spinazie en kaas;

Verwarm de oven voor op 200 graden C.
Verhit wat olijfolie in een ruime koekenpan.
Bak een gesnipperde ui hierin op middelhoog vuur.
Voeg 2 geraspte courgettes en 2 geperste t. knoflook toe en bak ca 3 min.
Voeg 500 gr. gehakte spinazie toe en wanneer die geslonken is, doe je 250 gr. ricotta kaas en 100 gr. geraspte mozzarella kaas erbij.
Kruiden met nootmuskaat en 2 eetl. vers geh. kruiden (peterselie, oregano en marjolein).
Op smaak brengen met zout en peper.

Maak nu tomatensaus;
Olie verhitten in een koekenpan en 1 gesn. ui bakken.
Knoflook geperst erbij en 1 min. meebakken.
1 blik tomatenblokjes erbij, aan de kook brengen, kleiner zetten en 1 kwartiertje laten pruttelen. Peper en zout erbij naar smaak.

Dompel de cannelonibuisjes, in kleine porties 3 min. onder in kokend water met wat zout en laat ze op een theedoek uitlekken. Denk erom, niet langer dan 3 min. ze moeten stevig blijven maar mogen niet scheuren.

Neem een ovenschaal en leg op de bodem een laag tomatensaus. Vul nu de inmiddels afgekoelde canneloni's
met een lepeltje met het kaas-spinaziemengsel.
Leg ze in de ovenschaal en verdeel de rest tomatensaus
erover.
Klop 1 bekertje creme fraiche en 100 gr. geraspte Parmezaanse kaas door elkaar en schep dit over de canneloni. Zet de schaal nu 20 min. in de oven tot de bovenkant goudbruin kleurt. Laat het dan nog 10 min. in de afkoelende oven staan; je kunt hem dan makkelijker serveren.
amc