Wat kan je het beste drinken tegen de dorst (behalve water ) ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik vind ayran altijd heerlijk voor de dorst. Turks drankje van yoghurt,water en zout evt met munt of citroen

thee

ijs-thee vind ik altijd wel lekker met warm weer. helpt goed tegen de dorst

Zo'n isotone sportdrank. Dat vult ook je zouten aan in je lichaam ( die je met zweten kwijt raakt) .

lauwe T

Het beste wat je drinken kan is koude fenegriekthee.

Apfelschorle. Dat kun je in Duitsland overal krijgen, gewoon zo in de frisdrankfles. Het is lekker verfrissend, en het heeft precies de juiste isotonische waarde om snel door het lichaam te worden opgenomen. Als je niet in de buurt van de grens of van de kust woont, kun je zelf apfelschorle (ook wel eens apfelsaftschorle genoemd) maken door gewone appelsap en spa rood te mengen, gewoon half om half.

Lauwe (in iedergeval niet ijskoude) dranken, zonder koolzuur en zonder suiker.

lauwe thee met citroen

Bronnen:
gb

een lekker koud biertje!!

zure karnemelk (alhoewel ik liever een biertje drink)

Fanta aangevuld met ijs en water :)

Met deze warmte is koude thee met citroen goed tegen de dorst , of zo als ik vroeger wel vaker dronk , een stuk lakrits opgelost in water en dan een tijdje in de koelkast bewaren . Deze 2 dranken helpen bij mij goed tegen de dorst ! En denk eraan dat je ook genoeg zout binnen krijgt met deze warmte ! Gr.

Wat ik heel graag drink na het werk met deze warmte is een shandy,die zijn verkrijgbaar in een blikje van royalclub,en deze is dan zoooo lekker koud (mits je hem dan uit de koelkast haalt natuurlijk) ik knap er altijd weer heerlijk van op.

Het klinkt gek maar wat echt dorstlessend is; Bronwater met een scheutje appelazijn, evtl. zoeten met wat honing. Echt verfrissend en gezond! Appelsap in een kan doen en verdunnen met water. hier doe je dan een beetje zout door. Dit is een goede drank als je ook nog inspanningen moet verrichten waarbij je veel zweet. Dit is dan weer een soort isotone drank. Verse muntthee is ook lekker als je dorst hebt, want mint is ook verfrissend. Dit kan je ook koud drinken, maar niet te koud.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100