Wat kan je het beste drinken tegen de dorst (behalve water ) ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
10.8K

Het beste antwoord

Ik vind ayran altijd heerlijk voor de dorst.
Turks drankje van yoghurt,water en zout evt met munt of citroen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ijs-thee vind ik altijd wel lekker met warm weer. helpt goed tegen de dorst
13 jaar geleden
Zo'n isotone sportdrank. Dat vult ook je zouten aan in je lichaam ( die je met zweten kwijt raakt) .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste wat je drinken kan is koude fenegriekthee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Apfelschorle. Dat kun je in Duitsland overal krijgen, gewoon zo in de frisdrankfles. Het is lekker verfrissend, en het heeft precies de juiste isotonische waarde om snel door het lichaam te worden opgenomen.

Als je niet in de buurt van de grens of van de kust woont, kun je zelf apfelschorle (ook wel eens apfelsaftschorle genoemd) maken door gewone appelsap en spa rood te mengen, gewoon half om half.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het klopt dat je het zo kunt maken, maar dat smaakt echt heel anders :(
Ze zouden het gewoon naar Nederland moeten importeren
Cryofiel
13 jaar geleden
Ze importeren het al. Laatst zat ik in de buurt van Noordwijk aan het strand. Naast ons kwam een stel oudere Duitsers zitten. Ze bestelden gewoon in het Duits direkt een Apfelsaftschorle. Ik dacht nog: da's best brutaal, gewoon direkt in het Duits beginnen en er maar van uitgaan dat de bediening Duits spreekt, en dan ook nog een drankje bestellen dat ze alleen in Duitsland kennen. Maar nee, de bediening was gewend in het Duits te worden aangesproken, en Apfelschorle hadden ze gewoon op voorraad. Beestachtig duur, dat dan weer wel.
Cryofiel
13 jaar geleden
Wat smaak betreft, je moet natuurlijk water nemen dat van zichzelf geen smaak heeft. Puur water met koolzuur dus. Spa Rood was het eerste dat in me opkwam, maar dat drink ik nooit, dus misschien heeft dat van zichzelf al smaak; dan is het inderdaad ongeschikt. Duitse vrienden maken hun eigen ASS (Apfelsaftschorle) door gewone appelsap te kopen en dat te mengen met gewoon kraanwater. Dat kraanwater hebben ze vooraf van koolzuurgas voorzien door zo'n koolzuurgasinjector - ik weet niet precies hoe zo'n apparaat heet.
Lauwe (in iedergeval niet ijskoude) dranken, zonder koolzuur en zonder suiker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lauwe thee met citroen
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een lekker koud biertje!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom nu die min?
als je echt dorst hebt is een koud biertje de beste dorstlesser
zure karnemelk
(alhoewel ik liever een biertje drink)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fanta aangevuld met ijs en water :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met deze warmte is koude thee met citroen goed tegen de dorst , of zo als ik vroeger wel vaker dronk , een stuk lakrits opgelost in water en dan een tijdje in de koelkast bewaren . Deze 2 dranken helpen bij mij goed tegen de dorst ! En denk eraan dat je ook genoeg zout binnen krijgt met deze warmte ! Gr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik heel graag drink na het werk met deze warmte is een shandy,die zijn verkrijgbaar in een blikje van royalclub,en deze is dan zoooo lekker koud (mits je hem dan uit de koelkast haalt natuurlijk) ik knap er altijd weer heerlijk van op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt gek maar wat echt dorstlessend is;
Bronwater met een scheutje appelazijn, evtl. zoeten met wat honing. Echt verfrissend en gezond!

Appelsap in een kan doen en verdunnen met water. hier doe je dan een beetje zout door. Dit is een goede drank als je ook nog inspanningen moet verrichten waarbij je veel zweet. Dit is dan weer een soort isotone drank.

Verse muntthee is ook lekker als je dorst hebt, want mint is ook verfrissend. Dit kan je ook koud drinken, maar niet te koud.
amc