wat is beter voor baby`s diksap of roosvicee?

mijn moeder weet niet wat ze moet geven ;d

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
15K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe bent u dan groot geworden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud is de baby?

Het beste antwoord

Geen van beiden. Het is allebei ingedikt suiker en dat is puur slecht voor zowel kinderen als volwassenen. Je kunt baby's beter wennen aan minder zoet als je melkvoeding afbouwt. Er is niets mis met water als eerst aangewezen drank maar tot een jaar of 5 mogen koemelkproducten ook. Daarna is melk niet meer nodig, in weerwil van wat er vaak beweerd wordt. Het mag wel maar hou gewoon goed in de gaten wat er aan melkproducten wordt verdragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (4)

Niets met toegevoegde suiker, dus lees even het etiket.

Ik gaf mijn kinderen koude thee, zonder theïne, of water, naast hun melk en groente/fruithapjes.
Dat zoete spul is nergens goed voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan het babylijfje echt niets schelen of de suiker is toegevoegd of van nature in het fruit voorkomt. Roosvicee en diksap zijn allebei zowat puur suikersiroop. Toegevoegde suikers of niet.
Volgens mij is er niet zo hèèl veel verschil tussen deze twee. Het suikergehalte kan wel verschillen maar dat is per smaak ook weer anders. Ik geef mijn zoontje zelf biologische diksap en hij vind 't heerlijk en doet 't er prima op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water,
In beide zit veel suiker, wat erg ongezond is voor baby's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
diksap is gemaakt van fruitsuikers. Dus natuurlijk. Diksap was eerst alleen in groenwinkels te krijgen, maar nu overal.

De meeste Roosvicee siropen kunnen vanaf 6 maanden gedronken worden. Uitzondering op deze regel is de Roosvicee Dieetvruchtenmix. Deze variant wegens aanwezigheid van vervangende zoetstoffen, te gebruiken vanaf de leeftijd van 4 jaar.

Generaties zijn groot geworden met Roosvicee. Dus beide zijn oké volgens mij.

Toegevoegd na 3 minuten:
Natúúrlijk is water veel beter. Dat lees ik ook in de twee eerdere antwoorden. Als je je kind went aan die zoete drankjes, zullen ze dat alleen maar zoetig spul willen drinken.
Water kun je altijd wel ergens fris aanvullen.

Maar dat was de vraag niet.