Goedkoopste pure chocola kopen, smelten in een kom boven heet water, volle melk erbij (vol voor de romigheid, melk voor het vloeibaar houden), klaar. Hou een verhouding aan van 50 gram chocola op 30 ml melk.

Als het niet lekker genoeg is, doe er wat suiker bij of cacaopoeder (ligt eraan of het te zoet of juist niet zoet genoeg is)

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou 'n pak Droste cacaopoeder kopen..doe 'n half pak cacao in 'n kom,meng het met 'n deel suiker (fijne korrel) Giet er kokend water bij,niet teveel,en roer er 'n pap van met 'n garde. (door het hete water gaat dat heel goed:geen klontjes) Leng het aan met volle melk en misschien wat vloeibare room. 'N snelle choco saus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe 10 cl. water in een pannetje met anti- aanbaklaag.
Verwarm het op een klein vuurtje en strooi er 150 gr. pure chocolade hagelslag in. Roer met een houten spatel totdat de hagelslag helemaal gemolten is. Eventueel nog wat water of hagelslag toevoegen om de gewenste dikte te bereiken. Warm serveren bij ijs, dame blanche enz.

Voor een grote bak vermenigvuldig je de hoeveelheden.

Je hebt dus alleen chocoladehagelslag en water nodig.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die hagelslag van tegenwoordig smelt niet zo goed..