wat is ''half & half cream'' (ik hoorde dat het een soort melk was?) en waar kun je het kopen?

Ik wil namelijk graag een vanille milkshake maken, en ze zeggen dat je er 1/4 kopje ''Half & half '' cream in moet doen, maar nu weet ik niet waar je het koopt en wat het precies is.
Melk vervang ik er liever niet door want dan is de milkshake minder romig zegmaar.

Bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
63K

Antwoorden (4)

Dat is halfvolle room, die in veel landen wordt gebruikt als koffieroom. Wat je in Nederland als halfvolle koffiemelk koopt echter, is daarmee niet echt te vergelijken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is ook bekend als Creme Fleurette en slankroom, maar in ongeslagen vorm wat moeilijk te krijgen.
Maar volle melk en een roomijs geeft ook prima resultaten, hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een mengsel van voor de helft volle melk en voor de helft (ongeslagen) room. Dat is wat wij in Nederland koffieroom noemen.
Amadea
11 jaar geleden
Half-half room heeft een vetgehalte van 10-18 %.Het is een volle koffiemelk. Een scheutje (geen kwart kopje) in de milkshake zal zeker voller smaken. Er zitten dan wat meer calorieen in, maar 1 shake van 200 ml. die erg lekker smaakt moet kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Half & half cream is te vergelijken met koffieroom.
Het gaat inderdaad om het mondgevoel waarom een scheutje room zo lekker is. Het legt als het ware een laagje om je tong.
Wist je trouwens dat je in plaats van room ook een voller mondgevoel krijgt door een banaan mee te mixen?
Ook heel lekker is het om een schep magere kwark of roomyoghurt toe te voegen. Vanillekwark of - yoghurt zou dan een optie zijn als je een vanillemilkshake wilt maken.
Dit zijn maar suggesties maar je zou dus koffieroom kunnen nemen of voor iets meer calorieën maar ook wel lekker, slankroom.
amc